Jeśli do kogoś w prezydenckiej stawce kandydatów jak ulał pasuje Sienkiewiczowskie „diabeł się w ornat ubrał i ogonem na mszę dzwoni”, to do Rafała Trzaskowskiego. Kandydat Platformy osiąga mistrzostwo obłudy, skarżąc się na rzekomą mowę nienawiści, samemu będąc jej producentem – pisze na łamach nowego wydania tygodnika „Sieci” Marek Pyza.
CZYTAJ WIĘCEJ:
Marek Pyza opisuje działania skierowane przeciwko Telewizji Polskiej podjęte przez Rafała Trzaskowskiego podczas kampanii prezydenckiej:
Na finiszu prezydenckiego wyścigu złożył zaś pozew cywilny wobec TVP za rzekome naruszanie jego dóbr osobistych. Domaga się przeprosin i 100 tys. zł na WOŚP. Oburzają go „nierzetelne, niezweryfikowane i niezwykle tendencyjne informacje”.
Dziennikarz dalej komentuje fakt wspierania przez Platformę Obywatelską grupy facebookowej SokzBuraka, przy jednoczesnych zapewnieniach Rafała Trzaskowskiego, kandydującego na urząd prezydenta RP o „położeniu kresu mowie nienawiści”.
SokzBuraka to internetowa grupa szturmowa, która lubuje się w rynsztokowej walce politycznej. W PiS oraz prezydenta bije z finezją dresiarza, ale elektorat najwyraźniej to ceni, co przejawia się w ponad 900 tys. obserwujących ten profil na Facebooku. Politycy PO oficjalnie udają, że nie znają jego twórcy i prowadzącego Mariusza Kozaka-Zagozdy. Jednocześnie zatrudniają go w sztabie kandydata na prezydenta, w klubie parlamentarnym KO, w partii PO, sam Trzaskowski ulokował zaś tego osobnika w biurze marketingu stołecznego ratusza (wcześniej, w czasie rządów Hanny Gronkiewicz-Waltz, dodatkowo stworzono mu fikcyjny etat w jednej z miejskich spółek zajmujących się budowaniem TBS). W sumie z publicznych pieniędzy dla lokomotywy SzB przeznaczono ponad 400 tys. zł.
Dziennikarz pisze na temat strategii publikacji, treści oraz oprawy wizualnej strony SokzBuraka:
Grafiki SzB przedstawiające polityków PiS wyglądają na zainspirowane bogatym doświadczeniem pewnego doktora filozofii, który w ub. wieku przez 12 lat piastował urząd ministra oświecenia publicznego u naszych zachodnich sąsiadów. Twarze zawsze nienaturalnie wykrzywione, odpychające. Podpisy w stylu: „SŁOŃCE NARODU MAO PIS DA” (o Jarosławie Kaczyńskim). Innym razem zdjęcie szefa PiS i podpis: „Chciałem piernąć, a się zerałem. Nikomu nie można ufać! Nawet sobie!”.
Więcej na temat facebookowej strony SokzBuraka w najnowszym numerze tygodnika „Sieci” dostępnym w sprzedaży od 22 czerwca br., także w formie e-wydania.
W tygodniku również dodatek specjalny „Kupuję bo polskie” i naklejka z logo kampanii – warto umieścić ją w widocznym miejscu, by promować konsumencki patriotyzm. Polecamy.
Zapraszamy też do subskrypcji tygodnika w Sieci Przyjaciół – www.siecprzyjaciol.pl i oglądania ciekawych audycji telewizji wPolsce.pl.
kk
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/506074-pyza-w-sieci-kandydat-platformy-osiaga-mistrzostwo-obludy