Kto stoi za hejterskim spotem wyborczym? Pojawia się wiele spekulacji.
Wrocławska telewizja
Jak informuje profil na Facebooku Nie Głosuj Wybory 2020, na którym opublikowano spot, kampania została opłacona przez Echo24. Jest to dolnośląska telewizja, w której władzach jest Paweł Czuma, były współpracownik prezydenta Wrocławia, Jacka Sutryka.
Ta sama stacja wypuściła w 2019 roku film, który namawiał, by „nie dzielić Polaków na wrogie obozy”.
Profil na FB i YouTube
Cała akcja firmowana jest przez profil na Facebooku o nazwie „Nie Głosuj Wybory 2020”. W opisie strony czytamy:
Fanpage reprezentuje WYBORCÓW NA RZECZ ROZWOJU DEMOKRACJI, grupę ludzi, którzy są świadomi znaczenia demokracji w życiu narodu i chcą przekonać Polaków, by nie rezygnowali tak łatwo z ważnego prawa i przywileju, jakim jest akt wyborczy.
Powstał też kanał na YouTube, na którym pierwotny klip został podzielony na poszczególne części odpowiadające każdemu z bohaterów filmiku.
Przypomniano Ostachowicza
Z kolei portal tvp.info przypomina, że spot o takim samym przekazie pojawił się w 2011 r. pod hasłem „Oni pójdą na wybory, a Ty?”. Nieoficjalnie nazywał się „Zło”, a pomysłodawcą miał być Igor Ostachowicz, dawniej prawa ręka Donalda Tuska, a dziś ma pracować dla sztabu Trzaskowskiego.
Casting do spotu Trzaskowskiego
Jak ujawnił portal wPolityce.pl, jedna z agencji zatrudniających statystów stworzyła ogłoszenie, w którym poszukiwała aktorów do spotu wyborczego Rafała Trzaskowskiego. Postaci, które wystąpiły w spocie sponsorowanym przez Echo24, są łudząco podobne do tych, których poszukiwała agencja.
Jak zauważył publicysta Rafał Otoka-Frąckiewicz, najnowszy pomysł został niemal skopiowany z „antykampanii” wymierzonej w Donalda Trumpa.
Mly,kpc/tvp.info/twitter
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/505371-kto-stoi-za-hejterskim-spotem-na-temat-wyborow