Jak wynikało z badania Social Changes na zlecenie portalu wPolityce.pl, ponad połowa Polaków uważa zarzuty wobec Tomasza Grodzkiego za wiarygodne. Sondaż wyraźnie rozzłościł marszałka Senatu, który pracownię odpowiedzialną za badanie nazwał „fejkową”. Jest zdecydowana reakcja Social Changes na słowa prof. Grodzkiego.
Na początku stycznia br. na portalu wPolityce.pl opublikowaliśmy kolejny z sondaży, przeprowadzanych dla nas regularnie przez pracownię Social Changes. Z badania wynikało, że ponad połowa Polaków uważa zarzuty wobec marszałka Senatu Tomasza Grodzkiego za wiarygodne.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Ponad połowa Polaków wierzy w prawdziwość zarzutów korupcyjnych stawianych prof. Grodzkiemu. SPRAWDŹ wyniki najnowszego sondażu
Sondaż był szeroko cytowany, a 8 stycznia Monika Olejnik zapytała o niego marszałka Grodzkiego w programie „Kropka nad i” w telewizji TVN 24.
”Zlustrujcie sondażownię Social Changes, czy jak się ona tam nazywa, to jest fejkowa sondażownia, która od 2014 roku wykonała dwa sondaże, zapewne sztuczne i na zamówienie”
— stwierdził polityk PO.
CZYTAJ TAKŻE: Czy to jego stała cecha? Marszałek Grodzki znowu mówi nieprawdę
Jest odpowiedź pracowni Social Changes. Spółka wystosowała oświadczenie, w którym poinformowała, że słowa marszałka Senatu stanowią naruszenie jej dobrego imienia i w związku z tym podjęto kroki prawne.
PEŁNA TREŚĆ OŚWIADCZENIA SOCIAL CHANGES:
W dniu 8 stycznia 2020 r. w programie pod tytułem „Kropka nad i” Marszałek Senatu RP prof. Tomasz Grodzki, komentując wyniki badania opinii publicznej w sprawie dotyczącej jego osoby, stwierdził, że spółka Social Changes sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie: „to fejkowa sondażownia, która od 2014 roku wykonała dwa sondaże, zapewne sztuczne i na zamówienie”.
Wypowiedź Pana Marszałka jest całkowicie nieprawdziwa oraz krzywdząca. Social Changes sp. z o.o. od wielu lat działa na rynku badań opinii publicznej. Została założona w 2014 r. i od tego czasu wykonała liczne usługi dla rozmaitych podmiotów. Jedynie w samym 2019 roku zrealizowała aż 38 sondaży. Warto chociażby zauważyć, że prognozy dotyczące ostatnich wyborów do Sejmu oraz Senatu należały do jednych z najbardziej zbliżonych do rzeczywistego ich rezultatu.
Wykonując poszczególne zlecenia, Social Changes za każdym razem przykłada szczególną uwagę do rzetelności przeprowadzanych badań. Jakiekolwiek manipulacje w tym zakresie spółka uznaje za niedopuszczalne z punktu widzenia etyki zawodowej i sprzeczne z jej podstawowymi zasadami.
Biorąc pod uwagę powyższe, należy stwierdzić, że wypowiedź pana Marszałka stanowiła naruszenie dobra osobistego spółki w postaci jej dobrego imienia, w związku z czym podjęto już kroki prawne w tej sprawie. Social Changes pragnie jednak podkreślić, że liczy na polubowne rozwiązanie zaistniałej sytuacji, które doprowadzi do usunięcia skutków zaistniałego naruszenia bez konieczności wejścia na drogę sądową
kpc
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/481862-social-changes-odpowiada-grodzkiemu-podjeto-kroki-prawne