Koncern Ringier Axel Springer Polska, wydawca „Newsweeka”, „Faktu”i „Onetu” wystawił gdańskiemu urzędowi miejskiemu fakturę na 49 200 zł za… „usługę wywiadu i publikacji” - ustaliła „Gazety Gdańska”. Gdański ratusz próbuje tłumaczyć, że rzekomo faktura została „źle opisana”, usługi zakupione przez miasto od koncernu RASP mają „przełożyć się na wzrost zainteresowania miastem przez turystów”.
Jak podaje „Gazeta Gdańska”, w okresie pomiędzy 17 a 27 maja 2019 wykupić od koncernu RASP usługi reklamowe o łącznej wartości 156 600 zł. 27 maja wykupiono „usługę wywiadu i publikacji” za 49 200 zł.
„Gazety Gdańska” zauważyła, że ponieważ usługa wywiadu miała zostać zrealizowana pomiędzy 27 maja a 4 czerwca, to kryterium to wydaję się spełniać tylko publikacja w „Newsweeku” i wywiad red. Bartosza Węglarczyka z prezydent Aleksandrą Dulkiewicz w „Onet Rano”.
„Mówią o niej pani premier” - pisał @NewsweekPolska w tekście okładkowym o prezydent Gdańska @Dulkiewicz_A. Pani Dulkiewicz, czy ta okładka kosztowała 49.200zl?
— pytają internauci.
Media RAS Polska, odkąd pamiętam przychylne opozycji z PO, wystawiły rachunek za usługi miastu Gdańsk. Czy wobec tego można je uznać za obiektywne? Jest to wysoce wątpliwe skoro od zaangażowanego w politykę ogólnokrajową urzędu pobiera się opłaty za usługę wywiadu promocyjnego w kontekście sugestii medialnych o kandydowaniu Aleksandry Dulkiewicz na urząd prezydenta RP. Gdańsk rzeczywiście jest szczodry, skoro stać miasto na takie fanaberie…
— skomentował tę sytuację gdański radny PiS Kazimierz Koralewski.
Z kolei rzecznik gdańskiego ratusza Daniel Stenzel w rozmowie z TVP INFO stwierdził, że faktura została rzekomo źle opisana.
Faktura została opisana zbyt ogólnie. Miasto nie płaciło bowiem za jeden wywiad, a za szereg działań, które grupa Onet przeprowadziła w Gdańsku podczas specjalnego, wyjazdowego wydania porannych i podróżniczych audycji
— powiedział.
Robimy dokładnie to, co inne miasta, czy firmy, w tym spółki Skarbu Państwa. Takie działania są zgodne z naszą promocyjną strategią i w naszym odczuciu mają przełożenie na wzrost zainteresowania miastem przez turystów
— dodał.
Zapewne kosztowne wywiady z włodarzami Gdańska są „doskonałym” środkiem do tego, aby Gdańsk odwiedzało więcej turystów…
as/”Gazety Gdańskiej”/tvp.info
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/462022-gdanski-ratusz-wydal-niemal-50-tys-zl-za-usluge-wywiadu