W kontekście głośnej sprawy pracownika IKEI, który sprzeciwił się polityce firmy afirmującej mniejszości spod znaku LGBT, portal wPolityce.pl zapytał Polaków, czy firmy powinny zajmować się tego typu aktywnością.
CZYTAJ: Nowe oświadczenie IKEA w sprawie zwolnionego pana Tomasza. Teraz będą milczeć
Badanie zrealizowała pracownia Social Changes. Pytanie brzmiało:
Czy w Pani/Pana ocenie firmy powinny angażować się w promocję środowisk LGBT (lesbijki, homoseksualiści, biseksualiści, transseksualiści)?
Wynik badania jest jednoznaczny. Ledwie 2 proc. badanych odpowiedziało „zdecydowanie tak”, a 9 proc. „raczej tak”, co w sumie daje 11 proc.
„Zdecydowanie nie” odpowiedziało 35 proc. badanych, a „raczej nie” 25 proc. - w sumie promocji LGBT przez firmy sprzeciwia się aż 60 proc. Polaków.
29 proc. badanych nie ma zdania.
Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na panelu internetowym. Badanie zostało przeprowadzone na ogólnopolskiej, reprezentatywnej (pod względem: płci, wieku, wielkości miejsca zamieszkania) próbie Polaków. W badaniu - zrealizowanym w dniach 28 czerwca – 3 lipca 2019 roku - wzięło udział N=1040.
Prej
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/454346-polacy-jednoznacznie-przeciw-promocji-lgbt-przez-firmy