Nadszedł czas na działanie, nie obiecywanie. Trzeba przystąpić do budowy metra!
— nawołuje Małgorzata Wassermann, posłanka PiS, szefowa komisji śledczej ds. Amber Gold, a przede wszystkim kandydatka Zjednoczonej Prawicy na prezydenta Krakowa.
Temat metra rozgrzewał do tej pory kampanię wyborczą w Warszawie. Poszczególni kandydaci składają swoje obietnice o kolejnych liniach. Ambitne plany w tej kwestii prezentuje Patryk Jaki.
CZYTAJ WIĘCEJ: RELACJA. „Nie mówcie, że się nie da”! Patryk Jaki w Bułgarii. Jak wypada porównanie warszawskiego i sofijskiego metra? Sprawdź!
Podobno determinację wykazuje Małgorzata Wassermann. Bo metro może być budowanie nie tylko w Warszawie.
Nadszedł czas na działanie, nie obiecywanie. Trzeba przystąpić do budowy metra! Zostało straconych kilka lat (od czasu referendum, w którym Krakowianie opowiedzieli się za budową metra)
— podkreśla na Twitterze posłanka.
Przepustowość transportu tramwajowo-autobusowego w Krakowie osiągnęła swoje maksimum. Metro i kolej aglomeracyjna to szybka, sprawna, bezkolizyjna możliwość poruszania się po Krakowie. Tylko tak zachęcimy ludzi, by przesiedli się z samochodów na publiczny transport zbiorowy
— tłumaczy.
Kraków walczy ze smogiem, dlatego liczę, że drugie miasto w Polsce będzie miało dofinansowanie rządowe na metro podobne do tego, jakie ma Warszawa. Koszty budowy pochodzić będą z partnerstwa prywatno-publicznego, to też ostatni moment, by wykorzystać środki europejskie
— czytamy we wpisie Małgorzaty Wassermann.
Więcej wyjaśnień możemy znaleźć na stronie kandydatki na prezydenta Krakowa. Wassermann podnosi tam temat potrzeby poprawy jakości publicznego transportu zbiorowego.
Komunikacja zbiorowa w Krakowie pozostawia wiele do życzenia. (…) Oferta MPK staje się coraz mniej atrakcyjna, ponieważ tramwaje i autobusy stoją w korkach. Kraków potrzebuje spójnej i odważnej strategii komunikacji zbiorowej, dlatego podejmę działania w kierunku budowy długo oczekiwanego przez mieszkańców metra
— stwierdza Wassermann na swojej stronie.
Ale lepszy transport w Krakowie to nie tylko metro. Posłanka PiS proponuje również Szybką Kolej Aglomeracyjną, która w jej ocenie powinna mieć większy wpływ na rozładowanie ruchu w Krakowie.
Szybka kolej w połączeniu z przemyślanym systemem parkingów Park&Ride byłaby atrakcyjną alternatywą dla wjeżdżających do centrum miasta samochodów. Parkingi te powinny być bardzo dobrze skomunikowane z liniami autobusowymi i tramwajowymi
— dodaje.
kpc/Twitter/mwassermann.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/413088-malgorzata-wassermann-chce-metra-w-krakowie