W imieniu obywateli żądam wytłumaczenia się z użytych w kampanii słów. PiS to nie Robin Hood, on działa odwrotnie: odbiera wszystkim, a daje swoim. Minister Dworczyk powiedział dziś, że kampania PiSu nie jest kampanią negatywną, a kampanią merytoryczną
— mówiła na konferencji prasowej Kornelia Wróblewska, posłanka Nowoczesnej.
CZYTAJ TAKŻE: Brudna kampania w wykonaniu totalnej opozycji! Na ulicach pojawiły się krzykliwe billboardy wymierzone w PiS. ZDJĘCIA
W dniu dzisiejszym składam do prokuratora generalnego interpelację ile pieniędzy uzyskał skarb państwa od złodziei w latach 2015-2018. Chciałabym poznać skalę tego procederu. Żądamy również wyjaśnienia sprawy finansowania kampanii PiS z 2015 roku
— dodała.
To reakcja na kampanię billboardową PiS, która z kolei jest odpowiedzią na… kampanię billboardową Koalicji Obywatelskiej, jeszcze mniej konkretną. To zaskakujące, że Nowoczesna domaga się wytłumaczenia ze słów „PiS odebrał miliony złodziejom” (w wypowiedziach polityków tej partii można usłyszeć, że chodzi o mafie VAT), a jednocześnie nie widzi niczego złego w niejasnych sformułowaniach z własnej kampanii. Do tej pory trudno powiedzieć, jakie merytoryczne przesłanie idzie za tekstem „PiS wziął miliony”.
Na wspomnianej konferencji wystąpił także Paweł Rabiej, kandydat na wiceprezydenta Warszawy. W swojej wypowiedzi nawiązał m.in. do lamentów posła Michała Szczerby, że rzekomo na antenie TVP INFO za rzadko przedstawiany jest Rafał Trzaskowski.
Wnosimy do przewodniczącego PKW, ale także do przewodniczącego KRRiT o jak najpilniejsze stworzenie reguł, które będą zapewniały pokazywanie kandydatów w wyborach samorządowych, które będą pokazywały w sposób równy, a nie w sposób uprzywilejowany jednego kandydata
— mówił Rabiej.
Można osiągnąć wyniki wyborcze manipulacją, można na niego zapracować, kandydaci Koalicji Obywatelskiej będą pracowali i nie będą sięgać po takie metody, domagamy się od partii rządzącej, aby przestrzegała reguł sprawiedliwej rywalizacji
— stwierdzał dalej. Jego słowa nie brzmią wiarygodnie, biorąc pod uwagę wspomnianą kampanią billboardową Koalicji Obywatelskiej.
PiS odpowiedział kampanią billboardową na kampanię Koalicji Obywatelskiej. Można ją oceniać różnie, ale narzekania Nowoczesnej na stosowanie przez PiS uproszczonego przekazu w sytuacji, gdy Koalicja Obywatelska swoim działaniem sama rozpoczęła tę wymianę ciosów, są kuriozalne.
as/Twitter
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/409507-nowoczesna-oburzona-odpowiedzia-na-billboardy-ko