W sobotę, 28 lipca dzięki kampanii reklamowej polskiej firmy FoodCare cała strona materiału reklamowego w wydaniu dziennika New York Times jest poświęcona Powstaniu Warszawskiemu.
Na genialny pomysł takiej formy akcji informującej o polskiej historii na chwilę przed 74. rocznicą wybuchu Powstania Warszawskiego wpadł prywatny przedsiębiorca z Polski. Inicjatorem kampanii reklamowej jest Wiesław Włodarski, prezes FoodCare.
Bardzo często podróżuję do Ameryki, spotykając się z liderami biznesowymi w Stanach Zjednoczonych. Zawsze miałem do czynienia z niewielką wiedzą na temat Polski, nie mówiąc już o polskiej historii. Zdecydowałem się na tę kampanię, aby uczyć, edukować i pokazywać ludziom polską historię, jednocześnie pracując nad budowaniem dobrej przyszłości dla naszych międzynarodowych relacji
— mówi Wiesław Włodarski Prezes Rady Nadzorczej FoodCare, który jest pomysłodawcą oraz organizatorem akcji promocyjnej.
Materiał reklamowy został zamieszczony w weekendowym wydaniu amerykańskiego dziennika New York Times poprzedzającym 74-tą rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego. Płatne ogłoszenie reklamowe zawiera najważniejsze informację na temat historii oraz zdjęcia pochodzące ze zbiorów Muzeum Powstania Warszawskiego. New York Times jest amerykańskim dziennikiem o wielomilionowym nakładzie, jako jeden z najbardziej rozpoznawalnych tytułów prasowych kształtuje opinię publiczną na całym świecie.
My, jako firma FoodCare na poważnie traktujemy słowo “care” czyli dbałość. Dbamy o naszą markę i naszą firmę i jesteśmy naprawdę dumni z Polski! Na swój sposób, będziemy robić wszystko co możemy, jako patriotyczna firma, aby pomóc zmienić wizerunek Polski na świecie. Będziemy podejmować wiele działań w niedalekiej przyszłości, planujemy nasze akcje długofalowo
— dodaje Wiesław Włodarski.
Strona w New York Times przedstawia czarno-białe zdjęcie z Powstania Warszawskiego i przypomina najważniejsze historyczne fakty.
1 sierpnia 1944 roku ludzkość zapamięta jako dzień jednego z najbardziej heroicznych aktów odwagi, które kiedykolwiek miały miejsce. Była to walka o wolność od opresji ze strony najczystszego zła. Pamiętamy, że dokładnie 74 lata temu wybuchło Powstanie Warszawskie, drugie po powstaniu w Getcie w kwietniu 1943 roku powstanie przeciwko nazistowskiej, niemieckiej okupacji w polskiej stolicy
— czytamy w NY Times.
W artykule przedstawiono także podstawowe informacje na temat Powstania: walczyła Armia Krajowa w sile 50 tys. mężczyzn, kobiet i dzieci, dowodzona przez gen. Tadeusza Bora-Komorowskiego, a celem walki było pokonanie Niemców i oswobodzenie Warszawy. Artykuł opublikowany w formie reklamy przypomina także wojenne losy całej Polski.
Znajduje się tam też informacja, że od chwili napaści na Polskę w 1939 roku, niemieccy naziści wymordowali 6 milionów obywateli polskich, w tym 3 miliony Żydów i 3 miliony Polaków. Polska poniosła największe procentowo straty ludności spośród wszystkich narodów europejskich.
Polska firma FoodCare podbija światowy rynek takimi markami jak Fitella, Gellwe N-Gine i Black Energy, 4Move i Frugo. FoodCare jest największym producentem marek własnych w kategoriach deserowych w Europie Środkowej. Prezes Wiesław Włodarski jest także właścicielem pięciogwiazdkowego hotelu The Bonerowski Palace przy Rynku Głównym w Krakowie.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/405711-powstanie-warszawskie-w-ny-times-to-akcja-firmy-foodcare
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.