Brawo Gerber! Chłopczyk z zespołem Downa został „twarzą” produktów dla dzieci. Czy Dania, Islandia i Francja pokażą reklamy z jego udziałem?
18-miesięczny Amerykanin, Lucas Warren został nową dziecięcą twarzą firmy Gerber. Chłopczyk jest pierwszym zwycięzcą organizowanego od 91 lat konkursu, który przyszedł na świat z Trisomią 21. Teraz jego wizerunek przez cały rok będzie umieszczany w reklamach firmy.
Mamy nadzieje, że dzięki temu na społeczność osób o specjalnych potrzebach zostanie rzucone nowe światło, a ludzie otrzymają lekcję, że przy akceptacji i wsparciu, dzieci specjalnej troski mają szansę zmienić świat – tak jak nasz Lucas
– powiedziała mama chłopca.
I tak na pewno myśli wielu rodziców, którzy świata nie widzą poza swoimi, dotkniętymi trisomią 21 dzieciakami. Które w okazywaniu miłości i radości w niczym nie ustępują innym dzieciom.
Mam nadzieję, że reklamy z Lucasem będą pokazywane na całym świecie i w ten sposób wielu potencjalnych przyszłych rodziców zobaczy, jak radosne i piękne potrafią być takie dzieci. Szczególnie ważne, żeby reklama dotarła na Islandię. Tam już d 5 lat nie urodziło się żadne dziecko z zespołem Downa. To dlatego, że 100 proc. dzieci, u których występuje choćby podejrzenie Trisomii 21 jest poddawana aborcji. Nie lepiej jest w Danii. Tam tylko 2 proc. spośród dzieci z podejrzeniem zespołu Downa przychodzi na świat.
Według danych opublikowanych przez brytyjski dziennik „Daily Mail” w 1999 r. w Danii urodziło się 80 dzieci z zespołem Downa, a już w 2016 r. przyszło ich na świat tylko czworo. W Danii aborcja dozwolona jest do 12 tygodnia ciąży, bez względu na przyczynę, do 22 tygodnia ciąży można jej dokonać, jeśli u dziecka istnieje podejrzenie niepełnosprawności
-informuje TVP.Info.
Pytanie czy reklama z chłopcem dotkniętym Trisomią 21 zostanie pokazana we Francji. Tam przecież Rada Stanu uznała, że zezwolenie na publikację uśmiechniętych twarzy osób z zespołem Downa jest niewłaściwe, ponieważ wyrażanie szczęścia przez te dzieci „prawdopodobnie narusza spokój sumienia kobiet, które legalnie dokonały innych osobistych wyborów”.
Reklama z Lucasemm Warrenem, po reklamie zabawki Fisher Price, w której pojawia się dziewczynka z zespołem Downa, to ważne wydarzenie nie tylko dla rodziców takich dzieci. To po prostu najlepsza reklama życia.
Zobacz też jak Anna Jaki, opowiada o synku Radku, który urodził się z zespołem Downa.
-
Zachęcamy do kupna bieżącego numeru „Sieci” w wersji elektronicznej!
E - wydanie tygodnika - to wygodna forma czytania bez wychodzenia z domu, na monitorze własnego komputera. Dostępne są zarówno wydania aktualne jak i archiwalne. Szczegóły na: http://www.wsieci.pl/e-wydanie.html.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/380561-brawo-gerber-chlopczyk-z-zespolem-downa-zostal-twarza-produktow-dla-dzieci-czy-dania-islandia-i-francja-pokaza-reklamy-z-jego-udzialem