W szeregu zagranicznych portali ostatnio pojawiło się sporo krytycznych i niesprawiedliwych wobec Polski tekstów, związanych z nowelizacją ustawy o IPN. Rząd coraz skuteczniej walczy z tymi kłamstwami - jedną z odsłon kampanii walczenia o prawdę są wykupione przez Kancelarię Premiera reklamy banerowa w internecie.
Obozy śmierci, gdzie zamordowany miliony Żydów, nie było polskie. Ta prawda zasługuje na ochronę, ponieważ jest częścią prawdy historycznej o Holokauście
— to zdanie z orędzia premiera Mateusza Morawieckiego, przetłumaczone na język angielski, jest przedstawione na reklamach pojawiających się w internecie. Można je zobaczyć chociażby na takich stronach, jak „The Jerusalem Post”, „The Guardian”, „Der Spiegel”. A zatem osoba czytająca chociażby tekst szkalujący nasz kraj może od razu zobaczyć odpowiedź z naszej strony.
Przypomnijmy, że w ramach odkłamywania poza granicami naszego kraju historii dotyczącej zachowania narodu polskiego podczas II wojny światowej względem Żydów, polski rząd podjął już kilka inicjatyw. Należą do nich m.in. spotkanie premiera Morawieckiego z zagranicznymi dziennikarzami w muzeum im. Rodziny Ulmów w Markowej, czy też dzisiejsze zamknięte dla mediów spotkanie premiera Morawieckiego z izraelskimi dziennikarzami. Portal wPolityce.pl dotarł też do informacji o wizycie izraelskich dziennikarzy w Muzeum Powstania Warszawskiego.
Wygląda na to, że polski rząd na poważnie podszedł do sprawy obrony prawdy historycznej.
as
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/379999-nasz-news-ciag-dalszy-ofensywy-dyplomatycznej-polski-ws-holokaustu-rzad-rozpoczal-reklame-banerowa-w-internecie