Wiele osób pracowało na to, abyśmy dziś mogli zaprezentować Państwu nową strategię
— powiedział podczas prezentowania nowej strategii PZU w Centrum EXPO w Warszawie prezes tej firmy, Paweł Surówka.
CZYTAJ TAKŻE: Grupa PZU zmienia swoją strategię, aby zostać jedną z najbardziej innowacyjnych instytucji branży finansowej w Europie
Grupa PZU to Grupa, która pomaga klientom dbać o ich przyszłość. To wspólny mianownik tego, co robimy. Żeby ta misja była prawdziwa, w naszej Grupie musi się zadziać podobna rewolucja kopernikańska, jak wydarzyła się już w wielu nowych technologiach. Musimy zupełnie zmienić model Grupy PZU, od Grupy która funkcjonuje w poszczególnych spółkach, gdzie każda z nich funkcjonuje jako niezależna, do modelu, gdzie ten klient jest naprawdę w centrum i wszystkie te spółki poniekąd krążą wokół klienta
— zaznaczył szef PZU.
Z tych wszystkich ofert, które mamy, one się wszystkie sprowadzają się do jednej oferty: „Jesteśmy PZU, chcemy pomóc Ci dbać o Twoją przyszłość. Chcemy pomóc Ci chronić wszystko to, co jest dla Ciebie najcenniejsze: Twoje życie, Twoje zdrowie, Twój majątek i finanse”. Szanowni Państwo, to nie jest tylko slogan – to jest przyszłość. Ale aby ona stała się rzeczywistością, musimy dokonać wielu zmian w Grupie
— dodał.
Następnie szczegóły nowej strategii prezentowali członkowie zarządu PZU.
Wiceprezes PZU Tomasz Kulik wskazał, że wszystkie inwestycje Grupy będą realizowane przy założeniu „bardzo wysokiego bezpieczeństwa kapitałowego”.
Nie zmieniamy nic, jeśli chodzi o nasze założenia związane z polityką kapitałową. Chcemy pozostać na poziomie wypłacalności przynajmniej 200 proc. Jeśli chodzi o politykę dywidendową, (…) ta strategia będzie realizowana przy dzisiejszym poziomie, dzisiejszych założeniach polityki dywidendowej. Chcemy wypłacać i dzielić się wypracowanym zyskiem przeznaczając na dywidendę do 80 proc. wypracowanego, skonsolidowanego zysku
— powiedział Kulik.
Małgorzata Sadurska z zarządu PZU poinformowała, że spółka podpisała porozumienie o partnerstwie z PLL LOT.
Oferta PZU będzie dostępna dla pasażerów LOT-u na całym świecie
— mówiła.
Ponadto PZU podpisało umowę z firmą allegro.
Ubezpieczenia będą realizowane w momencie robienia zakupu przez klienta na portalu allegro. pl. Dla klientów tego serwisu będziemy tworzyć specjalną ofertę
— wyjaśniła Sadurska.
Grupa PZU zakłada, że do 2020 r. aktywa filaru bankowego Grupy wzrosną do co najmniej 300 mld zł. Ponadto firma chce pozyskać miliard złotych składki ubezpieczeniowej ze współpracy z bankami i milion nowych klientów dla banków.
PZU zakładała osiągnięcie do 2020 roku poziomu 65 mld zł aktywów klientów zewnętrznych. Udział Grupy PZU w polskim rynku ubezpieczeń majątkowych ma do 2020 r. wynieść 38 proc. Ubezpieczyciel liczy na utrzymanie liczby klientów PZU Życie na poziomie 11 mln.
Poniżej mogą Państwo obejrzeć cały przebieg konferencji:
as/wPolsce.pl/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/375734-grupa-pzu-zmienia-swoja-strategie-pawel-surowka-zmieniamy-model-grupy-na-taki-gdzie-klient-jest-naprawde-w-centrum-wideo
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.