Polska jest jednym z liderów w wykorzystaniu środków unijnych z perspektywy finansowej 2014-2020. Są umowy o dofinansowanie ok. 1000 km autostrad i dróg ekspresowych oraz modernizację ponad 500 km linii kolejowych - poinformował we wtorek resort Infrastruktury i budownictwa.
Komisja Europejska bardzo pozytywnie ocenia tempo wdrażania polskich projektów transportowych. W tym przypadku nie tylko zdecydowanie przekraczane są nakładane przez Radę Ministrów cele roczne w zakresie wydatkowania środków na inwestycje, ale też do rozliczenia z Komisją przedstawiamy kwoty wyższe niż zostały zadeklarowane wcześniej
— powiedział cytowany w komunikacie minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.
Obecnie poziom zakontraktowania środków unijnych na transport w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) 2014-2020 przekroczył 58 proc. dla 150 umów o dofinansowanie. Do końca 2017 roku planowana wysokość kontraktacji wyniesie ok. 63 proc. Kontraktacja dla 38 umów o dofinansowanie w przypadku GDDKiA przekroczyła 62 proc.
Polska w ramach POIiŚ przekazała do Komisji Europejskiej 54 duże projekty, z czego 43 zostały zatwierdzone. Liderem w opracowywaniu dokumentacji i realizacji inwestycji jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która wysłała do KE 32 projekty i uzyskała zatwierdzenie realizacji dla 29 inwestycji.
Beneficjenci realizujący projekty transportowe, podlegający resortowi transportu, spełnili lub wkrótce spełnią wszystkie cele stawiane do osiągnięcia do końca 2018 r.
— podkreślił resort.
Mly/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/372640-polski-sektor-transportowy-wsrod-najwiekszych-beneficjentow-unijnych-srodkow-jestesmy-jednym-z-liderow