Z kolei zastępca szefa Inspektoratu Uzbrojenia MON płk. Waldemar Bogusławski poinformował posłów, że Inspektorat realizuje obecnie siedem umów, których wykonawcami są trzy stocznie: Nauta, Remontowa Shipbuilding i Stocznia Marynarki Wojennej.
W ramach tych umów budujemy osiem okrętów oraz remontujemy cztery. Łącznie zawarte umowy są warte 1 mld 864 mln zł. Najważniejsze jednostki to oczywiście Ślązak, Kormoran, holowniki i remonty, które przede wszystkim realizowane są w stoczni Nauta. Są to remonty kutrów 5002, małego okrętu ratowniczego 421 oraz okrętu ratowniczego Piast
— poinformował Bogusławski.
Bogusławski powiedział także, że w planach Inspektoratu Uzbrojenia jest zawarcie umów na pozyskanie kolejnych łącznie 19 okrętów.
Najważniejsze pozycje to oczywiście okręty podwodne nowego typu Orka, (…), okręt wsparcia logistycznego Bałtyk, zbiornikowiec paliwowy Supply oraz kolejne Kormorany. Jednocześnie planujemy pozyskać 9 mniejszych jednostek typu motorówki i kutry transportowe. Szacowany budżet na poziomie około 8-9 mld zł
— dodał Bogusławski.
Posłowie podnosili, że w informacji nt. spółek skarbu państwa brak - ich zdaniem - wyników tych podmiotów. Konefał odpowiedział, że szczegółowych informacji na ten temat nie podaje, ponieważ są to tajemnice przedsiębiorstw, których ujawnienie byłoby zagrożeniem ich interesów.
Posłowie pytali także m.in. o efekty funkcjonowania ustawy stoczniowej.
Ustawa stoczniowa weszła do realizacji na początku tego roku, w związku z czym na pewno przedstawimy wynik jej stosowania po zakończeniu roku
— powiedział minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Marek Gróbarczyk.
ak/PAP
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Z kolei zastępca szefa Inspektoratu Uzbrojenia MON płk. Waldemar Bogusławski poinformował posłów, że Inspektorat realizuje obecnie siedem umów, których wykonawcami są trzy stocznie: Nauta, Remontowa Shipbuilding i Stocznia Marynarki Wojennej.
W ramach tych umów budujemy osiem okrętów oraz remontujemy cztery. Łącznie zawarte umowy są warte 1 mld 864 mln zł. Najważniejsze jednostki to oczywiście Ślązak, Kormoran, holowniki i remonty, które przede wszystkim realizowane są w stoczni Nauta. Są to remonty kutrów 5002, małego okrętu ratowniczego 421 oraz okrętu ratowniczego Piast
— poinformował Bogusławski.
Bogusławski powiedział także, że w planach Inspektoratu Uzbrojenia jest zawarcie umów na pozyskanie kolejnych łącznie 19 okrętów.
Najważniejsze pozycje to oczywiście okręty podwodne nowego typu Orka, (…), okręt wsparcia logistycznego Bałtyk, zbiornikowiec paliwowy Supply oraz kolejne Kormorany. Jednocześnie planujemy pozyskać 9 mniejszych jednostek typu motorówki i kutry transportowe. Szacowany budżet na poziomie około 8-9 mld zł
— dodał Bogusławski.
Posłowie podnosili, że w informacji nt. spółek skarbu państwa brak - ich zdaniem - wyników tych podmiotów. Konefał odpowiedział, że szczegółowych informacji na ten temat nie podaje, ponieważ są to tajemnice przedsiębiorstw, których ujawnienie byłoby zagrożeniem ich interesów.
Posłowie pytali także m.in. o efekty funkcjonowania ustawy stoczniowej.
Ustawa stoczniowa weszła do realizacji na początku tego roku, w związku z czym na pewno przedstawimy wynik jej stosowania po zakończeniu roku
— powiedział minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Marek Gróbarczyk.
ak/PAP
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/364234-marynarka-wojenna-w-modernizacji-kownacki-wydalismy-prawie-800-mln-zl-wiekszosc-srodkow-zostala-zakontraktowana-w-spolkach-skarbu-panstwa?strona=2