Według niego udało się także wydłużenie - względem propozycji francuskich - okresów delegowania długoterminowego. Paryż chciał, by wynosił on 12 miesięcy, tymczasem - jak wskazał wiceszef MSZ - ostatecznie w porozumieniu mowa jest o „12+6” miesiącach.
Ponadto - jak zauważył Szymański - przegłosowane przez Radę UE porozumienie zakłada, że przedsiębiorstwa objęte zostaną trzyletnim okresem przejściowym, „plus dodatkowy rok derogacji”.
Do tego czasu płace w Polsce będą rosły i projektowane bariery będą coraz łatwiejsze do pokonania
— przekonywał.
Zdaniem wiceszefa MSZ w przyjętych przez Radę UE propozycjach umieszczono ponadto „liczne rozwiązania wychodzące naprzeciw środkowoeuropejskim postulatom w zakresie definicji wynagrodzenia, obciążeń administracyjnych i kwestii podwykonawstwa”.
Jak zaznaczył, Polska - mimo to - głosowała przeciw porozumieniu, ponieważ oczekuje „dalej idących kompromisów w transporcie”.
Nie chcemy też dawać Radzie zbytniego pola manewru w negocjacjach z PE, który forsuje wiele złych rozwiązań
— wyjaśnił Szymański.
ak/PAP
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Według niego udało się także wydłużenie - względem propozycji francuskich - okresów delegowania długoterminowego. Paryż chciał, by wynosił on 12 miesięcy, tymczasem - jak wskazał wiceszef MSZ - ostatecznie w porozumieniu mowa jest o „12+6” miesiącach.
Ponadto - jak zauważył Szymański - przegłosowane przez Radę UE porozumienie zakłada, że przedsiębiorstwa objęte zostaną trzyletnim okresem przejściowym, „plus dodatkowy rok derogacji”.
Do tego czasu płace w Polsce będą rosły i projektowane bariery będą coraz łatwiejsze do pokonania
— przekonywał.
Zdaniem wiceszefa MSZ w przyjętych przez Radę UE propozycjach umieszczono ponadto „liczne rozwiązania wychodzące naprzeciw środkowoeuropejskim postulatom w zakresie definicji wynagrodzenia, obciążeń administracyjnych i kwestii podwykonawstwa”.
Jak zaznaczył, Polska - mimo to - głosowała przeciw porozumieniu, ponieważ oczekuje „dalej idących kompromisów w transporcie”.
Nie chcemy też dawać Radzie zbytniego pola manewru w negocjacjach z PE, który forsuje wiele złych rozwiązań
— wyjaśnił Szymański.
ak/PAP
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/363848-przegrana-polski-w-glosowaniu-ws-zasad-delegowania-pracownikow-wiceminister-szymanski-zapowiada-to-nie-koniec-walki?strona=2