To bardzo ważna kampania, trochę spóźniona, ale dobrze, że jest. Opozycja od razu wytknęła, że jest zbyt emocjonalna i zawiera zbyt mało konkretów. Nie zapominajmy, że to będzie zestaw kilku klipów i billboardów. Ale żeby ta kampania odniosła sukces, musi być emocjonalna. Wówczas ta wiedza szybciej dotrze do ludzi. Zarzut opozycji jest chybiony. Dobrze, żeby tego typu spoty pojawiły się również w Niemczech i innych krajach UE. Uświadamianie jest konieczne, także za granicą. Żeby Merkel i KE nie mówiła, że łamana jest w Polsce demokracja i praworządność
— podkreślił w „Salonie Dziennikarskim” redaktor Andrzej Rafał Potocki, publicysta „Sieci” odnosząc się do kampanii „Sprawiedliwe sądy” prowadzonej przez Polską Fundację Narodową.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: TYLKO U NAS. Mocny spot telewizyjny w ramach kampanii „Sprawiedliwe Sądy”! WIDEO
Zdaniem red. Jerzego Jachowicza postawa Niemców, nie tylko wobec reformy sadownictwa w Polsce, skazuje nasz kraj na kraj niższej kategorii.
Z kolei ten spot jest dla mnie symetryczną odpowiedzią na lipcowe demonstracje. Ludzie biorący w nich udział nie rozumieli o co chodzi, nie znali szczegółów, wyroków, mechanizmów działania sądów, nie pamiętali o patologiach. Przychodzili, kierując się wyłącznie podburzonymi przez opozycję emocjami. Ten spot też musi taki być
— przyznał Jachowicz.
Z kolei mec. Marek Markiewicz, pytany o to, czy te spoty przekonają prawników wyraził nadzieję, że może tak być. Dodał również, że kampania powinna być w telewizji publicznej na zasadzie monitora rządowego.
To, że wymiar sprawiedliwości musi być zreformowany, wiedzą wszyscy. To, że ludzi uważają, że sądy są niesprawiedliwe, źle zorganizowane, wiedzą wszyscy. Od momentu protestów minęło trochę czasu, a nie usłyszałem od środowiska sędziowskiego i opozycji, żeby coś w tym kierunku zrobić. Jest twardy opór
— mówił mecenas Markiewicz.
Dodał również, że dyskusja idzie w dwóch kierunkach. Jedni mówią, że sądy to korporacja, drudzy, że wymiar sprawiedliwości jest władzą publiczną, która reprezentuje państwo. Podkreślił, że jest to poważny problem, który ta kampania powinna wyjaśniać.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: NASZ WYWIAD. Horała: Opozycja robi aferę z niczego. „To normalne, że znaczące reformy poprzedza kampania informacyjna”
wkt
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/357009-mec-markiewicz-w-salonie-dziennikarskim-sadownictwo-wymaga-reformy-kampania-pfn-powinna-wyjasnic-w-ktorym-kierunku-to-pojdzie