To przykre i bardzo oburzające, że w rocznicę Powstania Warszawskiego ktoś sobie pozwolił na tak ordynarną, bezczelną reklamę - powiedział wicemarszałek Sejmu Ryszard Terlecki komentując obraźliwą dla powstańców grafikę zamieszczoną na profilu napoju „Tiger”.
1 sierpnia na instagramowym profilu napoju „Tiger” zamieszczono grafikę ze środkowym palcem z zawiniętą na nim czerwoną kokardą. Widoczny był także napis: „1 sierpnia dzień pamięci” oraz: „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!”.
Wicemarszałek Sejmu podkreślił w czwartek, że to przykre i bardzo oburzające „że w rocznicę Powstania Warszawskiego, w święto, które już jednak swoim zasięgiem obchodów obejmuje całą Polskę ktoś sobie pozwolił na tak ordynarną, bezczelną reklamę”.
Myślę, że reakcją na to będzie stosunek konsumentów do tej firmy
— powiedział dziennikarzom.
Z tego co wiem to firma już stara się przepraszać, jakoś wyobraża sobie, że można rekompensować finansowo to oburzające zdarzenie. No, ale jest to przykre, że w Polsce znaleźli się ludzie, którzy nie szanują pamięci Powstania Warszawskiego
— zaakcentował Terlecki.
W jego ocenie to przejaw „jakiejś skrajnej niekompetencji”.
I niezrozumienia nastrojów i sytuacji albo przejaw jakiejś obrzydliwej, nihilistycznej propagandy. Myślę, że jeden i drugi przypadek kompromituje tę firmę
— zaznaczył wicemarszałek Sejmu.
Napój „Tiger Energy Drink” produkowany jest przez grupę Maspex Wadowice, która w przesłanym w środę komunikacie przeprosiła za zaistniałą sytuację.
Jest nam ogromnie przykro z powodu publikacji grafiki, która pojawiła się w dniu 1 sierpnia na profilu instragramowym marki. Bardzo przepraszamy za ten błąd, który nie powinien się wydarzyć
— napisano w komunikacie.
Jak dodano usunięcie publikacji nie naprawi błędu i zapewniono, że podobna sytuacja nigdy się nie powtórzy.
W środę po południu Tiger na swoim oficjalnym profilu na Twitterze zamieścił skan dowodu wpłaty na kontro Światowego Związku Żołnierzy AK i komentarz: „TIGER przeprasza. W ramach zadośćuczynienia przekazujemy pół miliona złotych na Zbiórkę dla Powstańców”.
Do sytuacji odniosło się Muzeum Powstania Warszawskiego, które na Twitterze zwróciło się do firmy: „Niedługo zaczynamy zapisy na lekcje muzealne (różne poziomy, nawet dla dzieci z podstawówki). Może wpadniecie?”.
pc/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/352678-terlecki-o-reklamie-tigera-to-bardzo-oburzajace-ze-w-rocznice-powstania-warszawskiego-ktos-sobie-pozwolil-na-tak-ordynarna-bezczelna-reklame
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.