Wycofanie się przez PiS z projektu ustawy, dotyczącego opłaty paliwowej pokazuje, że opór obywatelski ma sens - uważają politycy PO. Według nich, można realizować program budowy dróg lokalnych bez obciążania obywateli dodatkowymi daninami.
Prezes PiS Jarosław Kaczyński poinformował w poniedziałek PAP, że zapadła decyzja o wycofaniu projektu ustawy o Funduszu Dróg Samorządowych. Złożony przez grupę posłów PiS projekt, wprowadzał opłatę paliwową, z której miała być finansowana m.in. budowa dróg lokalnych.
Cieszymy się, że ten projekt zostanie wycofany
— powiedział w poniedziałek na konferencji prasowej w Sejmie rzecznik Platformy Jan Grabiec. Przypomniał, że PO wnioskowała o to przed tygodniem w trakcie pierwszego czytania projektu w Sejmie, jednak jej wniosek został odrzucony.
Nie ma żadnego faktycznego uzasadnienia, by nakładać nowe podatki na Polaków
— mówił. Według niego, środki na budowę dróg są w budżecie państwa w Krajowym Funduszu Dróg, lecz nie są właściwie wykorzystywane.
Opór społeczny ma sens. Masowe manifestacje, wystąpienia Polaków w ostatnich dniach w sprawie Sądu Najwyższego, emocje, które pojawiły się na ulicach polskich miast, które są w polskich domach i wśród kierowców, którzy dyskutują na temat podniesienia cen paliw, na szczęście przemówiły do PiS
— powiedział Grabiec.
Poseł PO Mariusz Witczak stwierdził, że za rządów Platformy i PSL bez podnoszenia podatków, a we współpracy z samorządami udało się wybudować 15 tys. km dróg lokalnych. Według Witczaka „problem PiS ze skutecznym budowaniem dróg lokalnych” polega na tym, że nie potrafi współpracować z samorządami i w ten sposób zagospodarować pieniędzy przeznaczonych na ten cel w budżecie państwa. Apelował o kontynuowanie programu budowy tzw. „schetynówek”.
Czytaj dalej na następnej stronie ===>
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Wycofanie się przez PiS z projektu ustawy, dotyczącego opłaty paliwowej pokazuje, że opór obywatelski ma sens - uważają politycy PO. Według nich, można realizować program budowy dróg lokalnych bez obciążania obywateli dodatkowymi daninami.
Prezes PiS Jarosław Kaczyński poinformował w poniedziałek PAP, że zapadła decyzja o wycofaniu projektu ustawy o Funduszu Dróg Samorządowych. Złożony przez grupę posłów PiS projekt, wprowadzał opłatę paliwową, z której miała być finansowana m.in. budowa dróg lokalnych.
Cieszymy się, że ten projekt zostanie wycofany
— powiedział w poniedziałek na konferencji prasowej w Sejmie rzecznik Platformy Jan Grabiec. Przypomniał, że PO wnioskowała o to przed tygodniem w trakcie pierwszego czytania projektu w Sejmie, jednak jej wniosek został odrzucony.
Nie ma żadnego faktycznego uzasadnienia, by nakładać nowe podatki na Polaków
— mówił. Według niego, środki na budowę dróg są w budżecie państwa w Krajowym Funduszu Dróg, lecz nie są właściwie wykorzystywane.
Opór społeczny ma sens. Masowe manifestacje, wystąpienia Polaków w ostatnich dniach w sprawie Sądu Najwyższego, emocje, które pojawiły się na ulicach polskich miast, które są w polskich domach i wśród kierowców, którzy dyskutują na temat podniesienia cen paliw, na szczęście przemówiły do PiS
— powiedział Grabiec.
Poseł PO Mariusz Witczak stwierdził, że za rządów Platformy i PSL bez podnoszenia podatków, a we współpracy z samorządami udało się wybudować 15 tys. km dróg lokalnych. Według Witczaka „problem PiS ze skutecznym budowaniem dróg lokalnych” polega na tym, że nie potrafi współpracować z samorządami i w ten sposób zagospodarować pieniędzy przeznaczonych na ten cel w budżecie państwa. Apelował o kontynuowanie programu budowy tzw. „schetynówek”.
Czytaj dalej na następnej stronie ===>
Strona 1 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/349246-pis-za-podniesieniem-oplaty-paliwowej-zle-przeciw-jeszcze-gorzej-posel-po-kaczynski-ma-zle-intencje