4. Trzeba było upadłości OLT Express, by ULC zawiesił koncesję oszustowi.
Kolejnym, drastycznym przykładem niefrasobliwości i podejrzanej przychylności urzędników ULC jest fakt, że zawieszenie koncesji dla OLT Express nastąpiło już po ogłoszeniu upadłości przez spółkę. Wcześniej nie udało się tego zrobić. Zawieszeniem koncesji „pochwalił” się dziś Zbigniew Mączka, były Wiceprezes do Spraw Transportu Lotniczego Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Posłowie komisji wyśmiali urzędnika.
5. OLT Express kwitł, a LOT przeszkadzał.
W trakcie przesłuchań urzędników z ULC przed komisją śledczą ds. Amber Gold dowiedzieliśmy się także, jaki był stosunek urzędu do polskiego, uczciwego przewoźnika, czyli LOT, a jaki do oszusta z OLT Express. Najlepiej zobrazowała to dyskusja między Małgorzatą Wassermann, a Zbigniewem Mączką, byłym Wiceprezes do Spraw Transportu Lotniczego Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Przypomnę, że polski podatnik dopłacił do tego przewoźnika 400 milionów złotych.
– bezczelnie mądrzył się Mączka, który przy okazji odkrył prawdę o działaniach państwa w stosunku do LOT. Ten polski przewoźnik został właściwie skazany na śmierć przez ekipę rządząca wtedy krajem.
Proszę nie poruszać sprawy „LOT-u”, wiemy jak wyprowadzano pieniądze, jak niszczono spółkę i kto był w radzie nadzorczej. Lepiej niech pan ten temat zostawi.
– grzmiała posłanka Wassermann i szybko okazało się, że Mączka nie ma już w tej sprawie nic do powiedzenia.
Faworyzowanie zagranicznych podmiotów ze szkodą dla narodowych, to znak rozpoznawczy rządów PO i PSL. Dziś wszyscy mogliśmy się o tym przekonać.
6. Nikt nic nie pamięta”.
Wtorkowe przesłuchanie Sylwii Ciszewskiej, byłej Dyrektor Departamentu Rynku Transportu Lotniczego Urzędu Lotnictwa Cywilnego zamieniło się w kabaret, gdy na najważniejsze pytania komisji, Ciszewska, albo nie znajdowała odpowiedzi, albo zasłaniała się niepamięcią.
>Nie pamiętam kiedy Marcin P. był prezesem OLT. (…) O karalności Marcina P. dowiedziałam się z gazet. (…) zajmuję się teraz czymś zupełnie innym. Przegadywałam sobie sprawy z dyrektor Kolmas. (…) Amber Gold był firmą zarejestrowaną legalnie w Polsce. Nie ma prawa weryfikującego.
– słowa Ciszewskiej są najlepszym przykładem, że szokująca niekompetencja ULC była faktem, a „niepamięć” sposobem na odsunięcie od siebie odpowiedzialności.
7. „OLT Express to firma o dynamicznym rozwoju
Ciężko uwierzyć, ale te słowa wypowiedziała ważna niegdyś urzędniczka Urzędu Lotnictwa Cywilnego! Jak się okazało OLT Express nie składał sprawozdań finansowych lub składał je niepełne, bez opinii biegłego rewidenta. Jak więc rewidowano informacje o OLT Express? „Na gębę”.
Płynęły do nas pozytywne sygnały. Przewoźnik rozwijał się bardzo dynamicznie, nie było informacji o usługodawców przewoźnika. Porty lotnicze, agenci naziemni, Polska Żegluga Powietrzna nie sygnalizowali problemów z OLT Express.
– mówiła przed komisją Anna Komas, była zastępczyni Dyrektor Departamentu Rynku Transportu Lotniczego Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
WB
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
4. Trzeba było upadłości OLT Express, by ULC zawiesił koncesję oszustowi.
Kolejnym, drastycznym przykładem niefrasobliwości i podejrzanej przychylności urzędników ULC jest fakt, że zawieszenie koncesji dla OLT Express nastąpiło już po ogłoszeniu upadłości przez spółkę. Wcześniej nie udało się tego zrobić. Zawieszeniem koncesji „pochwalił” się dziś Zbigniew Mączka, były Wiceprezes do Spraw Transportu Lotniczego Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Posłowie komisji wyśmiali urzędnika.
5. OLT Express kwitł, a LOT przeszkadzał.
W trakcie przesłuchań urzędników z ULC przed komisją śledczą ds. Amber Gold dowiedzieliśmy się także, jaki był stosunek urzędu do polskiego, uczciwego przewoźnika, czyli LOT, a jaki do oszusta z OLT Express. Najlepiej zobrazowała to dyskusja między Małgorzatą Wassermann, a Zbigniewem Mączką, byłym Wiceprezes do Spraw Transportu Lotniczego Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Przypomnę, że polski podatnik dopłacił do tego przewoźnika 400 milionów złotych.
– bezczelnie mądrzył się Mączka, który przy okazji odkrył prawdę o działaniach państwa w stosunku do LOT. Ten polski przewoźnik został właściwie skazany na śmierć przez ekipę rządząca wtedy krajem.
Proszę nie poruszać sprawy „LOT-u”, wiemy jak wyprowadzano pieniądze, jak niszczono spółkę i kto był w radzie nadzorczej. Lepiej niech pan ten temat zostawi.
– grzmiała posłanka Wassermann i szybko okazało się, że Mączka nie ma już w tej sprawie nic do powiedzenia.
Faworyzowanie zagranicznych podmiotów ze szkodą dla narodowych, to znak rozpoznawczy rządów PO i PSL. Dziś wszyscy mogliśmy się o tym przekonać.
6. Nikt nic nie pamięta”.
Wtorkowe przesłuchanie Sylwii Ciszewskiej, byłej Dyrektor Departamentu Rynku Transportu Lotniczego Urzędu Lotnictwa Cywilnego zamieniło się w kabaret, gdy na najważniejsze pytania komisji, Ciszewska, albo nie znajdowała odpowiedzi, albo zasłaniała się niepamięcią.
>Nie pamiętam kiedy Marcin P. był prezesem OLT. (…) O karalności Marcina P. dowiedziałam się z gazet. (…) zajmuję się teraz czymś zupełnie innym. Przegadywałam sobie sprawy z dyrektor Kolmas. (…) Amber Gold był firmą zarejestrowaną legalnie w Polsce. Nie ma prawa weryfikującego.
– słowa Ciszewskiej są najlepszym przykładem, że szokująca niekompetencja ULC była faktem, a „niepamięć” sposobem na odsunięcie od siebie odpowiedzialności.
7. „OLT Express to firma o dynamicznym rozwoju
Ciężko uwierzyć, ale te słowa wypowiedziała ważna niegdyś urzędniczka Urzędu Lotnictwa Cywilnego! Jak się okazało OLT Express nie składał sprawozdań finansowych lub składał je niepełne, bez opinii biegłego rewidenta. Jak więc rewidowano informacje o OLT Express? „Na gębę”.
Płynęły do nas pozytywne sygnały. Przewoźnik rozwijał się bardzo dynamicznie, nie było informacji o usługodawców przewoźnika. Porty lotnicze, agenci naziemni, Polska Żegluga Powietrzna nie sygnalizowali problemów z OLT Express.
– mówiła przed komisją Anna Komas, była zastępczyni Dyrektor Departamentu Rynku Transportu Lotniczego Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
WB
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/334528-co-wiemy-po-ostatnich-posiedzeniach-komisji-sledczej-top-7-argumentow-ze-marcin-p-cieszyl-sie-ochrona-i-wsparciem-urzednikow-ulc?strona=2