Na początku marca przebieg S19 przez Czarną Białostocką poparli również podlascy działacze PiS.
Szukamy takiego rozwiązania, które będzie po prostu racjonalne ze względów komunikacyjnych, przyrodniczych, ale i społecznych. To wszystko musimy brać pod uwagę
— mówił Szmit.
Dodał, że jeżeli po zbadaniu „tych innych możliwości” okaże się możliwa budowa starą, krótszą trasą, to szlak będzie wyznaczony „zgodnie z postulatami wielu podlaskich środowisk”. Nie podał konkretnych terminów.
Jak informowała GDDKiA w 2016 r., cały podlaski odcinek drogi Via Carpatia ma mieć 248 km długości i ma kosztować ponad 12 mld zł. Od Białegostoku na południe Via Carpatia ma biec przez Bielsk Podlaski i Siemiatycze do Chlebczyna. W lutym 2017 r. odbyły się konsultacje społeczne na temat realizacji 68-km odcinka tej drogi: Ploski-Chlebczyn, m.in. nt. obwodnicy Bielska Podlaskiego.
S19 biegnie od granicy ze Słowacją w Barwinku przez Rzeszów, Lublin i Białystok (planowany węzeł Choroszcz k. Białegostoku).
(PAP)/ems
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Na początku marca przebieg S19 przez Czarną Białostocką poparli również podlascy działacze PiS.
Szukamy takiego rozwiązania, które będzie po prostu racjonalne ze względów komunikacyjnych, przyrodniczych, ale i społecznych. To wszystko musimy brać pod uwagę
— mówił Szmit.
Dodał, że jeżeli po zbadaniu „tych innych możliwości” okaże się możliwa budowa starą, krótszą trasą, to szlak będzie wyznaczony „zgodnie z postulatami wielu podlaskich środowisk”. Nie podał konkretnych terminów.
Jak informowała GDDKiA w 2016 r., cały podlaski odcinek drogi Via Carpatia ma mieć 248 km długości i ma kosztować ponad 12 mld zł. Od Białegostoku na południe Via Carpatia ma biec przez Bielsk Podlaski i Siemiatycze do Chlebczyna. W lutym 2017 r. odbyły się konsultacje społeczne na temat realizacji 68-km odcinka tej drogi: Ploski-Chlebczyn, m.in. nt. obwodnicy Bielska Podlaskiego.
S19 biegnie od granicy ze Słowacją w Barwinku przez Rzeszów, Lublin i Białystok (planowany węzeł Choroszcz k. Białegostoku).
(PAP)/ems
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/332245-wiceminister-infrastruktury-o-via-carpatia-na-podlasiu-szukamy-racjonalnego-rozwiazania-sprawy?strona=2