Jan Grabiec (PO) zwrócił uwagę, że o istnieniu cywilnej instrukcji HEAD „dotychczas nikt nie wiedział”. Jego zdaniem wypowiedź minister Kempy, która jako szefowa KPRM jest osobą odpowiedzialną za organizację tego lotu, świadczy, o tym, że katastrofa w Smoleńsku niczego nie nauczyła obozu władzy.
Wtórował mu Kierwiński.
Jeśli pani minister Kempa ma taką instrukcję, to niech ją pokaże”. Poseł zwrócił uwagę, że instrukcja wojskowa HEAD, która określa zasady transportu VIP-ów jest jawna, więc nie ma powodu, aby „ta rzekoma cywilna instrukcja HEAD była także jawna”. „Przecież muszą do niej mieć wgląd choćby piloci latający z polskimi VIP-ami
— wskazał.
Pani minister Kempa po prostu się kompromituje
— podkreślił.
Zdaniem Kierwińskiego, urzędnicy z KPRM powinni wziąć odpowiedzialność za swoje działania.
Niech wdrożą procedury naprawcze i niech osoby winne poniosą konsekwencje” - podkreślił. „Tu naprawdę potrzebna jest refleksja, że przy kolejnym tego typu incydencie może dojść do poważnych skutków. Tu trzeba chłodnej refleksji i wyciągnięcia konsekwencji
— powiedział poseł.
Podczas wcześniejszej konferencji prasowej politycy PO ocenili, że sytuacja, która miała miejsce w Londynie, jest incydentem lotniczym i powinna zostać zbadana przez komisję badania wypadków lotniczych.
Ten przypadek z całą pewnością musi zostać wyjaśniony. Powinno zostać podjęte badanie przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych
— wskazał Grabiec.
(PAP)/ems
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Jan Grabiec (PO) zwrócił uwagę, że o istnieniu cywilnej instrukcji HEAD „dotychczas nikt nie wiedział”. Jego zdaniem wypowiedź minister Kempy, która jako szefowa KPRM jest osobą odpowiedzialną za organizację tego lotu, świadczy, o tym, że katastrofa w Smoleńsku niczego nie nauczyła obozu władzy.
Wtórował mu Kierwiński.
Jeśli pani minister Kempa ma taką instrukcję, to niech ją pokaże”. Poseł zwrócił uwagę, że instrukcja wojskowa HEAD, która określa zasady transportu VIP-ów jest jawna, więc nie ma powodu, aby „ta rzekoma cywilna instrukcja HEAD była także jawna”. „Przecież muszą do niej mieć wgląd choćby piloci latający z polskimi VIP-ami
— wskazał.
Pani minister Kempa po prostu się kompromituje
— podkreślił.
Zdaniem Kierwińskiego, urzędnicy z KPRM powinni wziąć odpowiedzialność za swoje działania.
Niech wdrożą procedury naprawcze i niech osoby winne poniosą konsekwencje” - podkreślił. „Tu naprawdę potrzebna jest refleksja, że przy kolejnym tego typu incydencie może dojść do poważnych skutków. Tu trzeba chłodnej refleksji i wyciągnięcia konsekwencji
— powiedział poseł.
Podczas wcześniejszej konferencji prasowej politycy PO ocenili, że sytuacja, która miała miejsce w Londynie, jest incydentem lotniczym i powinna zostać zbadana przez komisję badania wypadków lotniczych.
Ten przypadek z całą pewnością musi zostać wyjaśniony. Powinno zostać podjęte badanie przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych
— wskazał Grabiec.
(PAP)/ems
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/318151-platforma-zapomniala-gdzie-byla-1004-politycy-po-atakuja-rzad-za-lot-z-londynu?strona=2
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.