Żółta kartka zrobiła swoje
— w ten sposób Krzysztof Czabański ocenił zmianę nastawienia części Rady Mediów Narodowych (w tym jego samego) do Jacka Kurskiego, który został w środę prezesem TVP.
Jak mówił szef RMN, najbardziej pilna ocena działalności nowego-starego prezesa TVP będzie dotyczyła kwestii programowych.
Najważniejsza sprawa dla nowo wybranego prezesa i członka zarządu to poprawienie programu Telewizji - by przekonać Polaków do uiszczania abonamentu. Trzeba programem przekonać, że warto płacić na Telewizję Publiczną
— tłumaczył.
Oczekujemy, że misja TVP będzie realizowana przez wartościowe programy - i to jako Rada będziemy pilotować i wspomagać. To ma być współpraca między RMN a poszczególnymi instytucjami jak TVP, Polskie Radio czy PAP
— dodawał Czabański.
Sporą część rozmowy poświecił też na wątek płatności na TVP.
To moment bardzo trudny. Projekt dotyczący Poczty Polskiej zawiera dużo luk - musimy uszczelnić abonament, nie narażając się na krytykę ze strony Brukseli. Musimy znaleźć takie sposoby, by uniknąć notyfikacji ze strony Brukseli. (…) Przygotowujemy materiał, któy potrafi racjonalnie wybrać - z jednej strony abonament musi być powszechny, by każdy obywatel płacił. A z drugiej strony, by nie musieć iść do Brukseli. Dziś może 1/4 gospodarstw płaci abonament - to bardzo niesprawiedliwe, że mała część społeczeństwa utrzymuje media, które służą wszystkim
— zaznaczył.
W ocenie Czabańskiego powszechna opłata na TVP mogłaby wynosić ok. 10 złotych - gdyby uszczelnić ściągalność abonamentu do 100 procent.
svl, TVP Info
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/311720-czabanski-o-zmianie-nastawienia-rmn-do-kurskiego-zolta-kartka-zrobila-swoje-najwazniejsza-sprawa-dla-nowo-wybranego-prezesa-to-poprawienie-programu