A oto inny fragment ustaleń:
Według sporządzonego przez KGP opracowania pt. „Propozycje zmian zapisów w Księdze Standaryzacji komend i komisariatów Policji Polskiej Wariant II – lipiec 2014” r. cena zakupu np.:
− umywalki ze stali szlachetnej, wskazanej w Księdze Standaryzacji, wynosiła od 0,9 tys. zł do 1,1 tys. zł, podczas gdy analogiczną umywalkę ceramiczną można było kupić za 150-250 zł;
− pisuaru wiszącego ze stali szlachetnej, wskazanego w Księdze Standaryzacji, wynosiła od 1,1 tys. zł do 3,5 tys. zł, podczas gdy analogiczny pisuar ceramiczny można było kupić za 120-240 zł;
− wiszącej miski ustępowej ze stali szlachetnej, wskazanej w Księdze Standaryzacji, wynosiła od 1,5 tys. zł do 4,0 tys. zł, podczas gdy cena analogicznej miski ceramicznej kształtowała się na poziomie od 200-400 zł.
Podsumowując propozycje zmian, stwierdzono, że „wskazane w Księdze Standaryzacji meble są wzorami zastrzeżonymi produkowanymi przez jedną firmę”
Osobny problem stanowiło wprowadzenie nowego logo i nowego symbolu Policji, przy niewycofaniu starego. Doprowadziło to do niepotrzebnego bałaganu i zamieszania.
NIK ustaliła, że wiązało się z obowiązkiem wykorzystywania w elementach identyfikacji wizualnej dodatkowo płatnej czcionki. Prowadziło to do ponoszenia kolejnych kosztów przy opłatach m.in. za każdą tablicę, znak identyfikacyjny, a także za używanie tego rodzaju czcionki na poszczególnych komputerach.
Narażenie Policji na ponoszenie tego rodzaju wydatków wynikało z nierzetelnego sformułowania oczekiwań wobec twórców logo i symbolu Policji
— ocenili kontrolerzy.
Najwyższa Izba Kontroli sformułowała wnioski systemowe skierowane do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji Stwierdziła w nich, ze wypracowywanie optymalnego modelu komisariatu lub komendy winno być zdaniem NIK poprzedzone rzetelnymi konsultacjami z terenowymi jednostkami Policji, tak, by uwzględnione zostały uwarunkowania regionalne i wymogi lokalnych planów zagospodarowania przestrzennego, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów, optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów.
W ocenie NIK celowe jest też podjęcie działań przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w celu uzyskania prawa do nieograniczonego wykorzystywania czcionek we wszystkich oczekiwanych obszarach Wwnioskowała również, aby Policja zunifikowała swoje znaki. Zdaniem NIK konsekwentne stosowanie jednakowych, zunifikowanych oznaczeń jest niezbędne nie tylko w modernizowanych komendach i komisariatach, ale również na wszystkich pozostałych budynkach, a także w informacjach zamieszczanych na stronach internetowych Policji, w Biuletynach Informacji Publicznej, na umundurowaniu, wyposażeniu oraz we wszystkich pozostałych sferach funkcjonowania Policji. Taki sposób postępowania będzie pomagał obywatelom w jednoznacznym zidentyfikowaniu kluczowej służby stojącej na straży porządku i bezpieczeństwa wewnętrznego.
ansa/ NIK / mall
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
A oto inny fragment ustaleń:
Według sporządzonego przez KGP opracowania pt. „Propozycje zmian zapisów w Księdze Standaryzacji komend i komisariatów Policji Polskiej Wariant II – lipiec 2014” r. cena zakupu np.:
− umywalki ze stali szlachetnej, wskazanej w Księdze Standaryzacji, wynosiła od 0,9 tys. zł do 1,1 tys. zł, podczas gdy analogiczną umywalkę ceramiczną można było kupić za 150-250 zł;
− pisuaru wiszącego ze stali szlachetnej, wskazanego w Księdze Standaryzacji, wynosiła od 1,1 tys. zł do 3,5 tys. zł, podczas gdy analogiczny pisuar ceramiczny można było kupić za 120-240 zł;
− wiszącej miski ustępowej ze stali szlachetnej, wskazanej w Księdze Standaryzacji, wynosiła od 1,5 tys. zł do 4,0 tys. zł, podczas gdy cena analogicznej miski ceramicznej kształtowała się na poziomie od 200-400 zł.
Podsumowując propozycje zmian, stwierdzono, że „wskazane w Księdze Standaryzacji meble są wzorami zastrzeżonymi produkowanymi przez jedną firmę”
Osobny problem stanowiło wprowadzenie nowego logo i nowego symbolu Policji, przy niewycofaniu starego. Doprowadziło to do niepotrzebnego bałaganu i zamieszania.
NIK ustaliła, że wiązało się z obowiązkiem wykorzystywania w elementach identyfikacji wizualnej dodatkowo płatnej czcionki. Prowadziło to do ponoszenia kolejnych kosztów przy opłatach m.in. za każdą tablicę, znak identyfikacyjny, a także za używanie tego rodzaju czcionki na poszczególnych komputerach.
Narażenie Policji na ponoszenie tego rodzaju wydatków wynikało z nierzetelnego sformułowania oczekiwań wobec twórców logo i symbolu Policji
— ocenili kontrolerzy.
Najwyższa Izba Kontroli sformułowała wnioski systemowe skierowane do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji Stwierdziła w nich, ze wypracowywanie optymalnego modelu komisariatu lub komendy winno być zdaniem NIK poprzedzone rzetelnymi konsultacjami z terenowymi jednostkami Policji, tak, by uwzględnione zostały uwarunkowania regionalne i wymogi lokalnych planów zagospodarowania przestrzennego, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów, optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów.
W ocenie NIK celowe jest też podjęcie działań przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w celu uzyskania prawa do nieograniczonego wykorzystywania czcionek we wszystkich oczekiwanych obszarach Wwnioskowała również, aby Policja zunifikowała swoje znaki. Zdaniem NIK konsekwentne stosowanie jednakowych, zunifikowanych oznaczeń jest niezbędne nie tylko w modernizowanych komendach i komisariatach, ale również na wszystkich pozostałych budynkach, a także w informacjach zamieszczanych na stronach internetowych Policji, w Biuletynach Informacji Publicznej, na umundurowaniu, wyposażeniu oraz we wszystkich pozostałych sferach funkcjonowania Policji. Taki sposób postępowania będzie pomagał obywatelom w jednoznacznym zidentyfikowaniu kluczowej służby stojącej na straży porządku i bezpieczeństwa wewnętrznego.
ansa/ NIK / mall
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/298994-miazdzacy-raport-nik-dot-wdrozonej-przez-platforme-na-standaryzacji-komend-i-komisariatow-zamiast-modernizacji-balagan-i-gigantyczne-koszty?strona=2