PiS po obradach w Łomży: mocne poparcie dla Anders i zapowiedź przyspieszenia budowy Via Baltica

fot. PAP/Radek Pietruszka
fot. PAP/Radek Pietruszka

Stanowisko w sprawie przyspieszenia budowy drogi ekspresowej Via Baltica, w tym łomżyńskiej obwodnicy, przyjął klub parlamentarny PiS w czasie posiedzenia w Łomży (Podlaskie). Wsparł też kandydatkę partii w wyborach uzupełniających do Senatu.

Wybory odbędą się 6 marca w okręgu wyborczym nr 59. Sześcioro kandydatów walczy tam o mandat po senatorze PiS Bohdanie Paszkowskim, który objął stanowisko wojewody podlaskiego. Okręg obejmuje podlaskie powiaty: augustowski, grajewski, kolneński, łomżyński, moniecki, sejneński, suwalski i zambrowski oraz Łomżę i Suwałki.

Musi być lepsza infrastruktura w naszym regionie. Potrzebujemy inwestycji, potrzebujemy Via Baltica, bo firmy nie będą chciały inwestycji w regionie, do którego nie mogą dojechać

— powiedziała kandydatka PiS w tych wyborach Anna Maria Anders.

Wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit mówił na briefingu po posiedzeniu klubu parlamentarnego, że „spójność komunikacyjna Polski to jest jedno z głównych zadań rządu Prawa i Sprawiedliwości”.

Przez wiele lat zaniedbany obszar Polski wschodniej, a szczególnie Polski północno-wschodniej wymaga odważnych, ważnych decyzji

— dodał Szmit.

W przyjętym stanowisku podkreślono, że droga S61 Via Baltica to - „sprawa priorytetowa” dla mieszkańców Ziemi Łomżyńskiej zarówno w kwestiach infrastruktury, jak również rozwoju gospodarczego regionu. Zapisano tam, że Via Baltica, której elementem ma być również obwodnica Łomży, są ważne dla rozwoju połączeń komunikacyjnych w regionie oraz bezpieczeństwa w komunikacji.

Klub PiS zaznaczył w dokumencie, że rozwój infrastruktury komunikacyjnej w północno-wschodniej Polsce jest „kluczowy” dla przyszłości tego regionu, dlatego chce „przyspieszyć budowę rozpoczętych inwestycji drogowych i kolejowych”, ale też zrealizować te, które - jak to określono - „pozostają jeszcze w sferze projektów i uzgodnień”.

Klub PiS uważa, że inwestycje projektowane w programie budowy dróg krajowych na lata 2014-2023, który był przyjęty przez poprzedni rząd we wrześniu 2015 r., w tym droga ekspresowa od Warszawy przez Łomżę, Ełk i Suwałki w kierunku państw nadbałtyckich, „nie zostały zabezpieczone od strony finansowej”.

Były to tylko przedwyborcze obietnice

— czytamy w stanowisku.

Czytaj dalej na następnej stronie ===>

12
następna strona »

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych