Stanowisko w sprawie przyspieszenia budowy drogi ekspresowej Via Baltica, w tym łomżyńskiej obwodnicy, przyjął klub parlamentarny PiS w czasie posiedzenia w Łomży (Podlaskie). Wsparł też kandydatkę partii w wyborach uzupełniających do Senatu.
Wybory odbędą się 6 marca w okręgu wyborczym nr 59. Sześcioro kandydatów walczy tam o mandat po senatorze PiS Bohdanie Paszkowskim, który objął stanowisko wojewody podlaskiego. Okręg obejmuje podlaskie powiaty: augustowski, grajewski, kolneński, łomżyński, moniecki, sejneński, suwalski i zambrowski oraz Łomżę i Suwałki.
Musi być lepsza infrastruktura w naszym regionie. Potrzebujemy inwestycji, potrzebujemy Via Baltica, bo firmy nie będą chciały inwestycji w regionie, do którego nie mogą dojechać
— powiedziała kandydatka PiS w tych wyborach Anna Maria Anders.
Wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit mówił na briefingu po posiedzeniu klubu parlamentarnego, że „spójność komunikacyjna Polski to jest jedno z głównych zadań rządu Prawa i Sprawiedliwości”.
Przez wiele lat zaniedbany obszar Polski wschodniej, a szczególnie Polski północno-wschodniej wymaga odważnych, ważnych decyzji
— dodał Szmit.
W przyjętym stanowisku podkreślono, że droga S61 Via Baltica to - „sprawa priorytetowa” dla mieszkańców Ziemi Łomżyńskiej zarówno w kwestiach infrastruktury, jak również rozwoju gospodarczego regionu. Zapisano tam, że Via Baltica, której elementem ma być również obwodnica Łomży, są ważne dla rozwoju połączeń komunikacyjnych w regionie oraz bezpieczeństwa w komunikacji.
Klub PiS zaznaczył w dokumencie, że rozwój infrastruktury komunikacyjnej w północno-wschodniej Polsce jest „kluczowy” dla przyszłości tego regionu, dlatego chce „przyspieszyć budowę rozpoczętych inwestycji drogowych i kolejowych”, ale też zrealizować te, które - jak to określono - „pozostają jeszcze w sferze projektów i uzgodnień”.
Klub PiS uważa, że inwestycje projektowane w programie budowy dróg krajowych na lata 2014-2023, który był przyjęty przez poprzedni rząd we wrześniu 2015 r., w tym droga ekspresowa od Warszawy przez Łomżę, Ełk i Suwałki w kierunku państw nadbałtyckich, „nie zostały zabezpieczone od strony finansowej”.
Były to tylko przedwyborcze obietnice
— czytamy w stanowisku.
Czytaj dalej na następnej stronie ===>
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Stanowisko w sprawie przyspieszenia budowy drogi ekspresowej Via Baltica, w tym łomżyńskiej obwodnicy, przyjął klub parlamentarny PiS w czasie posiedzenia w Łomży (Podlaskie). Wsparł też kandydatkę partii w wyborach uzupełniających do Senatu.
Wybory odbędą się 6 marca w okręgu wyborczym nr 59. Sześcioro kandydatów walczy tam o mandat po senatorze PiS Bohdanie Paszkowskim, który objął stanowisko wojewody podlaskiego. Okręg obejmuje podlaskie powiaty: augustowski, grajewski, kolneński, łomżyński, moniecki, sejneński, suwalski i zambrowski oraz Łomżę i Suwałki.
Musi być lepsza infrastruktura w naszym regionie. Potrzebujemy inwestycji, potrzebujemy Via Baltica, bo firmy nie będą chciały inwestycji w regionie, do którego nie mogą dojechać
— powiedziała kandydatka PiS w tych wyborach Anna Maria Anders.
Wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit mówił na briefingu po posiedzeniu klubu parlamentarnego, że „spójność komunikacyjna Polski to jest jedno z głównych zadań rządu Prawa i Sprawiedliwości”.
Przez wiele lat zaniedbany obszar Polski wschodniej, a szczególnie Polski północno-wschodniej wymaga odważnych, ważnych decyzji
— dodał Szmit.
W przyjętym stanowisku podkreślono, że droga S61 Via Baltica to - „sprawa priorytetowa” dla mieszkańców Ziemi Łomżyńskiej zarówno w kwestiach infrastruktury, jak również rozwoju gospodarczego regionu. Zapisano tam, że Via Baltica, której elementem ma być również obwodnica Łomży, są ważne dla rozwoju połączeń komunikacyjnych w regionie oraz bezpieczeństwa w komunikacji.
Klub PiS zaznaczył w dokumencie, że rozwój infrastruktury komunikacyjnej w północno-wschodniej Polsce jest „kluczowy” dla przyszłości tego regionu, dlatego chce „przyspieszyć budowę rozpoczętych inwestycji drogowych i kolejowych”, ale też zrealizować te, które - jak to określono - „pozostają jeszcze w sferze projektów i uzgodnień”.
Klub PiS uważa, że inwestycje projektowane w programie budowy dróg krajowych na lata 2014-2023, który był przyjęty przez poprzedni rząd we wrześniu 2015 r., w tym droga ekspresowa od Warszawy przez Łomżę, Ełk i Suwałki w kierunku państw nadbałtyckich, „nie zostały zabezpieczone od strony finansowej”.
Były to tylko przedwyborcze obietnice
— czytamy w stanowisku.
Czytaj dalej na następnej stronie ===>
Strona 1 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/283271-pis-po-obradach-w-lomzy-mocne-poparcie-dla-anders-i-zapowiedz-przyspieszenia-budowy-via-baltica