Za czasów rządu PO-PSL pieniądze publiczne płynęły szerokim strumieniem do „zaprzyjaźnionych” z PO mediów. Tych samych, które teraz prowadzą nagonkę i ataki na rząd PiS-u. Dla nich czas rządowych fruktów się kończy. I one są tego świadome.
O tym, jak bolesna może być zmiana polityczna w Polsce można się przekonać czytając ostatnie doniesienia portalu Niezalezna.pl. Z publikowanego przez portal zestawienia wynika, że Ministerstwo Cyfryzacji i Administracji zapłaciło Agorze za „Usługę publikacji artykułu dotyczącego cyfryzacji telewizji naziemnej w dzienniku ogólnopolskim”. Suma, jaka z tej okazji trafiła do Agory, poraża. Mowa o… 120 tysiącach złotych. Czy to żart? Niestety zdaje się, że nie.
Pytany przez Niezalezną poseł PO Marcin Kierwiński sprawę uciął stwierdzeniem:
Nie wiem czego dotyczył ten artykuł, więc bardzo ciężko mi się odnosić. Może była to seria artykułów? Każda tego typu spraw powinna być wyjaśniona. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby aktualny rzecznik ministerstwa się do tego odniósł.
Jednak zdaje się, że bez względu na temat tekstu cena, jaką zapłacono była horrendalna.
Myślę, że takie kwiatki wyjdą nie tylko w tym ministerstwie. Te wydatki świadczą o jednym, że tak naprawdę rząd w którym władzę sprawowała Platforma Obywatelska i PSL wydawał pieniądze w dowolnej wysokości w dowolnym celu i wspomagał media, które w ich ocenie na takie wsparcie zasługiwały
-– mówi z kolej rzecznik klubu PiS Beata Mazurek.
Poseł Kukiz‘15 ocenił, że z czegoś „GW” musiała się utrzymywać.
Bodajże na 120 mln zł przeznaczonych na różnego rodzaju reklamy, chyba 58 proc. poszło do „Gazety Wyborczej”… Z czegoś się utrzymać trzeba
-– kpił poseł Kukiz’15, Marek Jakubiak.
W latach 2010-2014 dwanaście ministerstw wydało na reklamę w prasie, radiu, telewizji i internecie ponad 260 mln złotych. Największa kwota przypadła koncernowi Agora SA, wydawcy „Gazety Wyborczej”.
Jak widać media „zaprzyjaźnione z PO” mają o co walczyć. Dla nich zmiana polityczna w Polsce to rzeczywiście zamach… na ich finanse.
KL
W zestawie taniej! Polecamy „wSklepiku.pl” pakiet 2 książek: „Pożegnanie z salonem”. W kolekcji: „Alfabet Salonu” - Krzysztof Feusette oraz „Resortowe dzieci. Media”(tom 1) - Dorota Kania, Jerzy Targalski, Maciej Marosz.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/279459-skad-te-piski-oburzenia-rzad-tuska-wiedzial-kogo-zasilac-rzadowa-kroplowka-rzad-po-psl-zaplacil-agorze-za-tekst-120-tys-zl-co-za-wierszowka
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.