Czabański do Olejnik: Chodzi o to, żeby w TVP nie było nachalnej propagandy! "Nowa ustawa to krok tymczasowy, by przeprowadzić do przekształcenia mediów"

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
krzysztofczabanski.pl
krzysztofczabanski.pl

Chodzi w tej reformie o naprawę, o naprawę mediów publicznych w różnych obszarach

— mówił Krzysztof Czabański w rozmowie z Radiem Zet.

Wiceminister kultury był gościem Moniki Olejnik. Czabański przekonywał, że zmiany w mediach publicznych będą dotyczyć wielu wymiarów.

Poczynając od finansowego, który jest zresztą w tej chwili najtrudniejszy do przeprowadzenia, ze względu na skomplikowanie systemu opłaty powszechnej, bo jak wiemy abonament, ten stary abonament płaci niecałe 8 proc. obywateli

— zaznaczył.

Pytany o główny cel tzw. małej nowelizacji ustawy medialnej, Czabański odparł:

Wie pani co, żeby nie było nachalnej propagandy

— podkreślił.

I dodawał:

Wie, co powinno być w telewizji publicznej. Programy, które są miejscami, gdzie się kształtuje opinia publiczna, gdzie występują różne strony dyskursu publicznego powinny być prowadzone przez osoby, które nawet jeżeli mają poglądy polityczne, a każdy z nas w gruncie rzeczy ma poglądy polityczne. Żeby osoba, która prowadzi te programy tych poglądów nie objawiała w trakcie programu, żeby nie różnicowała swoich rozmówców, czy gości w zależności od tego czy lubi ich za ich poglądy polityczne, czy ich nie lubi.

Wiceminister przekonywał przy tym, że nowa ustawa medialna będzie jedynie tymczasowa.

Monika Olejnik: Ta ustawa nie jest o tym, ta ustawa jest o tym żeby wywalić tych, którzy przeszkadzają PiS.

Krzysztof Czabański: Nie, nie wywalić tych, którzy przeszkadzają PiS, tylko wymienić kierownictwa mediów, które doprowadziły, one między innymi do tej złej sytuacji kadrowej, programowej i finansowej. (…) My robimy krok tymczasowy… po to żeby doprowadzić do przekształcenia mediów, gdzie nie będzie rząd powoływał

— czytamy.

Będą reklamy, być może z czasem pójdziemy trochę drogą ograniczania czasu reklam, za pewną rekompensatę finansową z obrotów reklam, z tego, że się reklamy powiększą dla mediów prywatnych, to jest inna sprawa

— zakończył wiceminister, pytany o formułę finansowania nowych mediów publicznych (narodowych).

lw, radiozet.pl


Prawda o mediach w bestsellerowej książce:„Resortowe dzieci. Media (tom 1)”.

Pozycja dostępna „wSklepiku.pl”. Polecamy!

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych