Chodzi w tej reformie o naprawę, o naprawę mediów publicznych w różnych obszarach
— mówił Krzysztof Czabański w rozmowie z Radiem Zet.
Wiceminister kultury był gościem Moniki Olejnik. Czabański przekonywał, że zmiany w mediach publicznych będą dotyczyć wielu wymiarów.
Poczynając od finansowego, który jest zresztą w tej chwili najtrudniejszy do przeprowadzenia, ze względu na skomplikowanie systemu opłaty powszechnej, bo jak wiemy abonament, ten stary abonament płaci niecałe 8 proc. obywateli
— zaznaczył.
Pytany o główny cel tzw. małej nowelizacji ustawy medialnej, Czabański odparł:
Wie pani co, żeby nie było nachalnej propagandy
— podkreślił.
I dodawał:
Wie, co powinno być w telewizji publicznej. Programy, które są miejscami, gdzie się kształtuje opinia publiczna, gdzie występują różne strony dyskursu publicznego powinny być prowadzone przez osoby, które nawet jeżeli mają poglądy polityczne, a każdy z nas w gruncie rzeczy ma poglądy polityczne. Żeby osoba, która prowadzi te programy tych poglądów nie objawiała w trakcie programu, żeby nie różnicowała swoich rozmówców, czy gości w zależności od tego czy lubi ich za ich poglądy polityczne, czy ich nie lubi.
Wiceminister przekonywał przy tym, że nowa ustawa medialna będzie jedynie tymczasowa.
Monika Olejnik: Ta ustawa nie jest o tym, ta ustawa jest o tym żeby wywalić tych, którzy przeszkadzają PiS.
Krzysztof Czabański: Nie, nie wywalić tych, którzy przeszkadzają PiS, tylko wymienić kierownictwa mediów, które doprowadziły, one między innymi do tej złej sytuacji kadrowej, programowej i finansowej. (…) My robimy krok tymczasowy… po to żeby doprowadzić do przekształcenia mediów, gdzie nie będzie rząd powoływał
— czytamy.
Będą reklamy, być może z czasem pójdziemy trochę drogą ograniczania czasu reklam, za pewną rekompensatę finansową z obrotów reklam, z tego, że się reklamy powiększą dla mediów prywatnych, to jest inna sprawa
— zakończył wiceminister, pytany o formułę finansowania nowych mediów publicznych (narodowych).
lw, radiozet.pl
Prawda o mediach w bestsellerowej książce:„Resortowe dzieci. Media (tom 1)”.
Pozycja dostępna „wSklepiku.pl”. Polecamy!
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/277035-czabanski-do-olejnik-chodzi-o-to-zeby-w-tvp-nie-bylo-nachalnej-propagandy-nowa-ustawa-to-krok-tymczasowy-by-przeprowadzic-do-przeksztalcenia-mediow