Delegacja parlamentarzystów z Radosławem Sikorskim na czele nie wyleciała do Czech przez... larwy motyla. Czyżby badania dla PLL LOT prowadził Maciej Lasek?

Fot. wPolityce.pl/TVN24
Fot. wPolityce.pl/TVN24

Po katastrofie smoleńskiej w 2010 r. i rozformowaniu z końcem 2011 r. 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego, w gestii wojska pozostaje transport VIP-ów jedynie śmigłowcami. Transport na większe odległości odbywa się dwoma samolotami czarterowanymi od PLL LOT.

Z końcem 2013 r. wygasła pierwsza umowa na czarter samolotów średniej wielkości dla VIP-ów, podpisana z PLL LOT w 2010 r. W grudniu 2013 r. została podpisana kolejna czteroletnia umowa. Samoloty pomalowane w barwy reprezentujące Rzeczpospolitą Polską stacjonują na lotnisku Chopina w Warszawie i pozostają do wyłącznej dyspozycji czterech kancelarii: prezydenta, premiera oraz Sejmu i Senatu.

W lutym br. odpowiedzialny za zakupy sprzętu i uzbrojenia wiceminister Czesław Mroczek powiedział, że MON dostrzega potrzebę zakupu większych samolotów. Resort przewiduje, że po wygaśnięciu w 2017 r. obecnej umowy na czarter maszyn od PLL LOT wojsko będzie obsługiwać przewóz VIP-ów także większymi, zakupionymi w tym celu maszynami.

Na początku czerwca, na dwa dni przed incydentem, Inspektorat Uzbrojenia MON rozpoczął procedurę pozyskania dwóch mniejszych samolotów (12-14 pasażerów) do transportu najważniejszych osób w państwie. Umowa ma zostać podpisana w 2015 r., a dostawa maszyn ma nastąpić w 2016 r.

gah/PAP

« poprzednia strona
12

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Autor

Wspieraj patriotyczne media wPolsce24 Wspieraj patriotyczne media wPolsce24 Wspieraj patriotyczne media wPolsce24

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych