To, że udało się dopisać 14 mld zł do Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-23 oznacza przełom w myśleniu Ministerstwa Finansów - powiedziała PAP szefowa MIR Maria Wasiak. Celem programu, wartego 107 mld zł, jest dokończenie sieci dróg w Polsce.
To, że udało się dopisać 14 mld zł (do programu budowy dróg - PAP) oznacza przełom w myśleniu Ministerstwa Finansów. (…) Myśli się o tym, by powoli zwiększać udział środków krajowych przeznaczonych na infrastrukturę. Oczywiście nie w tak spektakularny sposób, bo my ten skok zrobimy dzięki unijnym pieniądzom. Ale potem (po zakończeniu unijnej perspektywy - PAP) powstaną potrzeby na utrzymanie dróg, na dodatkowe inwestycje, na różnego rodzaju remonty
— zaznaczyła minister infrastruktury i rozwoju.
Szefowa MIR oceniła, że 14 mld zł jest dużą kwotą, „rozpisaną praktycznie na 10 lat”.
Po prostu trzeba wymusić trochę inną strukturę budżetu, która zauważa infrastrukturę
— dodała.
Pytana, skąd będą pochodzić dodatkowe środki, minister odparła:
Z Krajowego Funduszu Drogowego. Oczywiście to jest w perspektywie wielu lat, więc każdy budżet będzie musiał do tego podchodzić indywidualnie.
Zaplanowanie w skali 10 lat wydatków na infrastrukturę jest też wymuszeniem innej struktury myślenia o wydatkach publicznych - nie doraźnej tylko strategicznej
— dodała.
Zaprezentowany w ubiegłym tygodniu w Opolu przez premier Ewę Kopacz program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-23 (z perspektywą do 2025 r.) jest szacowany na 107 mld zł - to o 14 mld zł więcej niż pierwotnie zakładano. Premier zapowiedziała, że wybudowanych ma być 3,9 tys. km autostrad i dróg szybkiego ruchu. Powstanie 57 obwodnic, na utrzymanie dróg trafi 46,8 mld zł, na modernizację ok. 5 mld zł. Głównym celem programu jest dokończenie sieci dróg w Polsce i takie skomunikowanie głównych miast, by czas przejazdu między nimi skrócił się o minimum 15 proc.
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
To, że udało się dopisać 14 mld zł do Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-23 oznacza przełom w myśleniu Ministerstwa Finansów - powiedziała PAP szefowa MIR Maria Wasiak. Celem programu, wartego 107 mld zł, jest dokończenie sieci dróg w Polsce.
To, że udało się dopisać 14 mld zł (do programu budowy dróg - PAP) oznacza przełom w myśleniu Ministerstwa Finansów. (…) Myśli się o tym, by powoli zwiększać udział środków krajowych przeznaczonych na infrastrukturę. Oczywiście nie w tak spektakularny sposób, bo my ten skok zrobimy dzięki unijnym pieniądzom. Ale potem (po zakończeniu unijnej perspektywy - PAP) powstaną potrzeby na utrzymanie dróg, na dodatkowe inwestycje, na różnego rodzaju remonty
— zaznaczyła minister infrastruktury i rozwoju.
Szefowa MIR oceniła, że 14 mld zł jest dużą kwotą, „rozpisaną praktycznie na 10 lat”.
Po prostu trzeba wymusić trochę inną strukturę budżetu, która zauważa infrastrukturę
— dodała.
Pytana, skąd będą pochodzić dodatkowe środki, minister odparła:
Z Krajowego Funduszu Drogowego. Oczywiście to jest w perspektywie wielu lat, więc każdy budżet będzie musiał do tego podchodzić indywidualnie.
Zaplanowanie w skali 10 lat wydatków na infrastrukturę jest też wymuszeniem innej struktury myślenia o wydatkach publicznych - nie doraźnej tylko strategicznej
— dodała.
Zaprezentowany w ubiegłym tygodniu w Opolu przez premier Ewę Kopacz program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-23 (z perspektywą do 2025 r.) jest szacowany na 107 mld zł - to o 14 mld zł więcej niż pierwotnie zakładano. Premier zapowiedziała, że wybudowanych ma być 3,9 tys. km autostrad i dróg szybkiego ruchu. Powstanie 57 obwodnic, na utrzymanie dróg trafi 46,8 mld zł, na modernizację ok. 5 mld zł. Głównym celem programu jest dokończenie sieci dróg w Polsce i takie skomunikowanie głównych miast, by czas przejazdu między nimi skrócił się o minimum 15 proc.
Strona 1 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/263981-rzadowej-propagandy-sukcesu-ciag-dalszy-wasiak-14-mld-zl-na-program-drogowy-to-przelom-w-mysleniu-ministerstwa-finansow