Nieodpłatna kampania referendalna w mediach: TVP wyemituje 25 godzin audycji, a Polskie Radio - 30

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
Fot. M. Czutko
Fot. M. Czutko

TVP wyemituje 25 godzin, a Polskie Radio 30 godzin audycji w ramach nieodpłatnej kampanii referendalnej; w kampanii telewizyjnej wezmą udział 74 podmioty, a w radiowej 40 - poinformowali we wtorek publiczni nadawcy. Emisja audycji - od 21 sierpnia do 4 września.

W ramach kampanii poprzedzającej wrześniowe referendum na trzech antenach telewizji publicznej – TVP1, TVP2 i TVP Polonia zostanie wyemitowanych łącznie 15 godzin nieodpłatnych audycji referendalnych (po sześć godzin w telewizyjnej jedynce i dwójce, trzy - w TVP Polonia); prowadzona będzie również kampania na antenach każdego z oddziałów terenowych TVP (10 godzin audycji) - poinformowało Centrum Informacji TVP we wtorkowym komunikacie.

Do udziału w kampanii referendalnej zgodnie z decyzją Państwowej Komisji Wyborczej były uprawnione łącznie 133 stowarzyszenia, fundacje i partie polityczne. Wnioski o udział w kampanii złożyło 76 spośród nich, jednak jedna fundacja i jedno stowarzyszenie nie spełniło wymogów formalnych. Wśród uczestników kampanii referendalnej na antenach TVP1, TVP2 i TVP Polonia wezmą udział 44 stowarzyszenia i organizacje społeczne, 26 fundacji oraz 4 partie polityczne: SLD, PSL, PO i Twój Ruch - dodaje TVP.

Przewodniczący komisji ds. koordynacji referendum w TVP Sławomir Zieliński, na wtorkowym spotkaniu z przedstawicielami uprawnionych podmiotów poinformował, że klipy referendalne będą emitowane w wyznaczonych blokach referendalnych według wylosowanej we wtorek kolejności.

Wszyscy, którzy zwrócili się do nas o czas antenowy otrzymają jednakową liczbę emisji, czyli takie same możliwości zaprezentowania swoich audycji referendalnych. Każdy podmiot otrzyma możliwość emisji klipu kilka razy w trakcie całej kampanii, nie codziennie, w każdym z pasm czasowych, na każdej z anten. Tak podzielony czas pozwoli na swobodną prezentację stanowiska każdego z podmiotów

— mówił Zieliński.

Z kolei z opublikowanych we wtorek na stronach Polskiego Radia informacji wynika, że udział w radiowej kampanii referendalnej weźmie udział 40 uprawnionych do tego podmiotów, z których każdy otrzyma między 2 minuty i 5 sekund a 2,5 minuty (w zależności od programu). Spoty będą nadawane w programach pierwszym, drugim, trzecim i czwartym Polskiego Radia, a także w Polskim Radiu dla Zagranicy. Łącznie w ramach nieodpłatnej kampanii referendalnej PR wyemituje 30 godzin audycji.

6 września zgodnie z inicjatywą prezydenta Bronisława Komorowskiego Polacy mają odpowiadać na trzy pytania: czy są „za wprowadzeniem jednomandatowych okręgów wyborczych w wyborach do Sejmu”; czy są „za utrzymaniem dotychczasowego sposobu finansowania partii politycznych z budżetu państwa” i czy są „za wprowadzeniem zasady ogólnej rozstrzygania wątpliwości, co do wykładni przepisów prawa podatkowego na korzyść podatnika”.

Kampania referendalna, która formalnie rozpoczęła się 19 czerwca zakończy się na 24 godziny przed dniem głosowania, czyli o północy z piątku 4 września na sobotę 5 września, gdy zacznie obowiązywać - podobnie jak przy wyborach - cisza wyborcza.

12
następna strona »

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych