Ziobro chce brać przykład z Orbana: "To, że wygrywa wybory na Węgrzech jest konsekwencją tego, że zadbał o równowagę na rynku medialnym"

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
wPolityce.pl
wPolityce.pl

Gdybym wystartował w wyborach prezydenckich, to na pewno w I turze Andrzej Duda nie pokonałby Bronisława Komorowskiego

— ocenia w rozmowie z dziennikiem „Polska The Times” Zbigniew Ziobro.

Lider Solidarnej Polski i były minister sprawiedliwości na potwierdzenie tej tezy przywołuje sondaże prezydenckie, jakie przed wyborami zamówiła Solidarna Polska.

Dawały mi poparcie od 14 do 18 proc. w sytuacji, gdy PiS wystawi innego kandydata niż Jarosław Kaczyński. Dotrzymałem słowa, nie wystartowałem i mocno zaangażowałem się w poparcie Andrzeja Dudy

— czytamy.

Ziobro został też zapytany o swoje refleksje co do trudności wokół budowania nowych ugrupowań na scenie politycznej.

Szybko przekonałem się, że prowadzenie polityki bez wielkich pieniędzy i gdy media zdominowane są przez grupy interesu, blokujące dostęp do nich małych partii, jest niezwykle trudne

— ocenia.

Stan mediów w Polsce jest zresztą jednym z powodów, w jakich Ziobro widzi kiepski stan demokracji w naszym kraju.

Media publiczne przez całe lata były tworzone przez ludzi związanych ze środowiskami liberalno-lewicowymi i nam się nie udało tego zmienić. Zabrakło determinacji, by wprowadzić nowych dziennikarzy. To, że Viktor Orban wygrywa wybory na Węgrzech, jest w sporej części konsekwencją tego, iż zadbał o równowagę na rynku medialnym

— przekonuje.

I dodaje:

Większość mediów w Polsce jest zdominowana przez grupy interesów oraz nieżyczliwe prawicy środowiska

— zaznacza Ziobro.

Więcej o sytuacji w mediach publicznych w Polsce - czytaj na łamach „wSieci”.

lw, polskathetimes

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych