Kolejna seria sondaży. "PTT": Komorowski - Duda 41:30. TNS dla "Wyborczej": 48:31. Rośnie poparcie dla Kukiza. Sprawdź wyniki!

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
PAP/Radek Pietruszka/Jacek Turczyk
PAP/Radek Pietruszka/Jacek Turczyk

Piątkowe gazety przynoszą serię nowych sondaży i badań, które wskazują, że dojdzie do II tury wyborów prezydenckich.

W ogólnopolskim sondażu dziennika „Polska The Times”, przeprowadzonym we współpracy z Regionalnym Ośrodkiem Badania Opinii Publicznej „Dobra Opinia”, zapytano po 500 mieszkańców każdego z województw.

Z wyników badania wynika, że przewaga Bronisława Komorowskiego nad Andrzejem Dudą utrzymuje się na stałym poziomie - i konieczna będzie II tura. Na kandydata Platformy Obywatelskiej i urzędującego prezydenta chce zagłosować 41,5% pytanych - to wzrost o 0,6 punktu procentowego.

Kandydat PiS może liczyć na 29,8% głosów. To z kolei oznacza spadek o 2,6 pp. Trzecie miejsce na podium dla Pawła Kukiza, który z 8,4% poparcia (wzrost o 2,3 pp.) zająłby trzecie miejsce.

Janusz Korwin-Mikke może liczyć na 6,6%, Magdalena Ogórek na 6,1, a Adam Jarubas na 4,3 proc.

Korzystniej dla sztabu Platformy wygląda sondaż TNS przeprowadzony dla „Gazety Wyborczej”. Wynika z niego, że na Bronisława Komorowskiego chce głosować 48% pytanych - przy 31% wyniku Andrzeja Dudy. Magdalena Ogórek i Paweł Kukiz mają po 6%, Janusz Korwin-Mikke 4%, Adam Jarubas 3%, a Janusz Palikot 1%.

Co ciekawe, z badania wynika, że negatywny elektorat Komorowskiego (osoby, które wykluczają głos na kandydata PO) sięga już niemal 50 procent. „Wyborcza” przekonuje jednak, że prezydenta mogą poprzeć… niemal wszyscy pozostali wyborcy. Stąd nieco życzeniowy tytuł „II tura na włosku”.

W piątek wyniki badań przedstawią również ośrodki CBOS oraz IBRiS.

maf

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych