Sprawa WSI i bezpieczeństwo Polski - to najciekawsze dla Polaków tematy kampanii. Wyborcy na przekór sztabom…

fot. wPolityce.pl
fot. wPolityce.pl

Bezpieczeństwo zewnętrzne Polski oraz sprawa Wojskowych Służb Informacyjnych – to tematy, które najbardziej ciekawią Polaków w toczącej się kampanii prezydenckiej. Wyborcy nie są jednak zainteresowani ani sprawą SKOK-ów  ani wprowadzeniem Polski do strefy euro.

Sondaż IBRiS opublikowany przez „Rzeczpospolitą” ukazuje rozłożenie procentowe zainteresowania respondentów tematami, które pojawiły się w kampanii wyborczej. Spośród zagadnień takich jak: wprowadzenie euro, sprawa katastrofy smoleńskiej, sprawa SKOK, WSI oraz bezpieczeństwo zewnętrzne Polski, respondenci jak częściej wskazują na ostatni temat.

Kolejną sprawą, która – jak wynika z sondażu – jest najważniejsza dla Polaków są Wojskowe Służby Informacyjne.

Dyskusja o WSI zajmuje 63 proc. badanych przez IBRiS. Sprawa ta w podobnym stopniu oddziałuje w elektoratach Komorowskiego i Dudy.

Podobnie sytuacja wygląda ze sprawą bezpieczeństwa państwa, na którą zwraca uwagę aż 96 proc. badanych.

Jak wynika z badania, mimo ciągłego powracania sztabu Bronisława Komorowskiego do tematu SKOK-ów, to jednak nie cieszy się on dużym zainteresowaniem wyborców. Także temat wprowadzenia waluty euro nie jest kluczowy dla Polaków, ważniejszą sprawą – według sondażu – jest wyjaśnienie przyczyn katastrofy smoleńskiej. I tak: sprawa katastrofy z 4 kwietnia 2010 roku jest ważna dla 40 proc. badanych, a sprawa euro dla 37 proc.

CZYTAJ TAKŻE: Lis jasno wykłada po co wywołano „aferę” SKOK-ów: to „bejsbolowy kij”, żeby „domordować” Dudę

mmil/ „Rzeczpospolita”

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Autor

Wspieraj patriotyczne media wPolsce24 Wspieraj patriotyczne media wPolsce24 Wspieraj patriotyczne media wPolsce24

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych