Rodzinne wybory: firma żony wiceministra kultury zarobiła 50 tys. zł na kampanii PO

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
Z minister kultury; fot. D. Matłoch/mkidn.gov.pl
Z minister kultury; fot. D. Matłoch/mkidn.gov.pl

Rodzina, ach rodzina… W Platformie potrafią zadbać o najbliższych. Firma żony wiceszefa resortu kultury zarobiła na kampanii wyborczej PO 50 tys. zł.

Jak podaje „Super Express”, partia Donalda Tuska wydała na kampanię wyborczą do Parlamentu Europejskiego najwięcej spośród wszystkich partii - 18 mln zł.

Okrągła sumka z tej kwoty trafiła do krakowskiej Agencją Reklamy „Wenecja”, która świadczyła kandydatom Platformy „usługi z zakresu public relations”.

Wenecja” za swoją pracę otrzymała 50 tys. zł. Prezesem firmy jest żona wiceministra kultury i byłego skarbnika i sekretarza generalnego PO Andrzeja Wyrobca. On sam zakładał przed laty firmę i był w jej zarządzie

— opisuje „SE”.

Według gazety, firma Wyrobców nie pierwszy raz zarabia na wyborach. Dwa lata temu z usług agencji mieli korzystać m.in. ówczesny poseł PO Jarosław Gowin czy Jerzy Fedorowicz.

Pytani, dlaczego akurat wybrali firmę Wyrobca, bronili się, że z jej usług korzystała większość kandydatów startujących w wyborach do parlamentu w okręgu krakowskim z różnych komitetów wyborczych

— relacjonuje „SE”.

Gazeta zaznacza, że wiceminister Wyrobiec nie chce komentować sprawy. Żona zabroniła?

JUB/”SE

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych