"Odraczanie 6-latka". Elbanowscy nie rezygnują z walki o dobro najmłodszych. Rusza specjalna infolinia, która ma pomóc rodzicom

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
Fot. wPolityce.pl
Fot. wPolityce.pl

Stowarzyszenie Ratuj Maluchy nie rezygnuje z walki o dobro najmłodszych. Po wydaniu specjalnego poradnika dla rodziców pięcio- i sześcioletnich dzieci, w którym opisano najważniejsze kwestie prawne dotyczące stanu prawnego oraz obowiązku szkolnego i przedszkolnego, małżeństwo Karoliny i Tomasza Elbanowskich uruchomiło specjalną infolinię, pod którą można dowiedzieć się najistotniejszych informacji związanych z odroczeniem wieku szkolnego.

Przez kilka najbliższych miesięcy eksperci, którzy odbiorą telefony, będą informować rodziców, których dzieci mogą w tym roku pójść obowiązkowo do szkoły w wieku sześciu lat. Jak tłumaczy Tomasz Elbanowski, to reakcja na kiepską jakość informacji, którą podaje Ministerstwo Edukacji Narodowej. Pytania wysyłane urzędnikom spotykały się jedynie z odpowiedziami, jak dobrze MEN przygotował reformę, a telefoniczna infolinia w praktyce okazała się być... automatyczną sekretarką.

Przedstawiciele stowarzyszenia nie kryją, że MEN źle przygotował się (a przede wszystkim rodziców i dzieci) do reformy. Jeszcze dwa lata temu - jak tłumaczy Elbanowski - dzieci siedmioletnie z poważnymi problemami mogły spokojnie dostać odroczenie. Przepisy się jednak zmieniły - takiej opinii mogą nie dostać dzieci sześcioletnie, nawet jeżeli urodziły się jako wcześniaki czy cierpią na poważny niedosłuch.

Pytania dotyczące odroczenia swojego dziecka 6-letniego można zadać pod numerem telefonu: 782 724 255.

Dyżury:

Poniedziałki 10.00- 14.00

Wtorki 14.00-18.00

Czwartki 10.00-13.00

Można też napisać na adres: [email protected]

lw, interia.pl

 

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych