W listopadzie 2013 roku największy spadek sprzedaży wśród dzienników zanotowała "Gazeta Polska Codziennie". Wynik sprzedażowy spadł o niemal 25 proc., do 23 414 egzemplarzy. Podobnie było miesiąc wcześniej.
Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny "GPC", jest jednak spokojny o przyszłość gazety.
Stale rozwijamy sprzedaż internetową. Problemem jest jednak sprzedaż egzemplarzy papierowych, ale to efekt kurczącej się ilości punktów sprzedaży
- mówi w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl, zapewniając, że dziennik jest na granicy osiągnięcia rentowności.
Jesteśmy na granicy jej osiągnięcia. Sprzedaż rośnie z miesiąca na miesiąc. Mamy większą sprzedaż kioskową niż inne tytuły tego typu
- zaznaczył redaktor naczelny „GPC”, przypominając zarazem, że między latem a jesienią 2012 roku dziennik zanotował kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży egzemplarzowej. Potwierdzają to dane ZKDP z których wynika, że w październiku ub.r. w kioskach „GPC” sprzedawała średnio 22 593 egz., o ponad 10 tys. egz. więcej niż „Rzeczpospolita” czy "Dziennik Gazeta Prawna". Tego wyniku nie udało się jednak powtórzyć w roku kolejnym.
Wirtualnemedia.pl/aż
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/182835-sakiewicz-gazeta-polska-codziennie-jest-na-granicy-osiagniecia-rentownosci
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.