wPolityce.pl znów w czołówce najbardziej opiniotwórczych portali internetowych. Dziękujemy za zaufanie!

Fot. wPolityce.pl
Fot. wPolityce.pl

Listopad był kolejnym miesiącem, w którym wPolityce.pl znalazł się wśród najbardziej opiniotwórczych portali internetowych w Polsce. Miło nam poinformować, że znaleźliśmy się na 5. miejscu w tym zestawieniu, wyprzedzając m.in. wirtualnemedia.pl, wp.pl, newsweek.pl, fronda.pl czy natemat.pl – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów.

Na pierwszych czterech miejscach znalazły się dłużej istniejące i dysponujące nieporównywalnie większymi środkami onet.pl, gazeta.pl, tvn24.pl oraz sportowefakty.pl.

Badanie przeprowadzono na podstawie 4627 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 30 listopada 2013 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 4733 razy (2896 razy w prasie, 1060 w telewizji i 777 w radio). Analiza obejmuje ponad 900 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN CNBC, TVN TURBO, POLSAT, Polsat News, TV BIZNES, TV4) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Radio PiN, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których padały nazwy mediów:

- tytułów prasowych,

- portali internetowych,

- stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.

Jak przypomina Instytut Monitorowania Mediów, prowadzi on badanie nieprzerwanie od września 2003 r. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych i przedruków. Stała wysoka liczba cytowań to jeden z elementów mających wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” jest często wykorzystywany przez media, m.in. w opisach ich osiągnięć i sukcesów oraz w analizach czytelnictwa i sprzedaży.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 900 tytułów prasowych, 36 stacji telewizyjnych, 67 stacji radiowych oraz polskie zasoby Internetu wraz z social media.

znp, Instytut Monitorowania Mediów

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Autor

Wspieraj patriotyczne media wPolsce24 Wspieraj patriotyczne media wPolsce24 Wspieraj patriotyczne media wPolsce24

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych