Chłopiec w peruce maluje nauczycielce paznokcie - tak mogą "edukować" Twoje dziecko! "Czy to jest konieczne, aby nauczyć go tolerancji?"

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź

Zwolennicy projektu „Równościowe przedszkole” zarzucali mi, że ironizuję (jakby to było niedozwolone), a sam poradnik „Równościowe przedszkole” uczy przedszkolaki uwrażliwienia na płeć i równouprawnienia - pisze Katarzyna Kawlewska na portalu wSumie.pl.

To co przygotowały panie z Feminoteki, jest po prostu fajnym programem edukacyjnym dla dzieci, w którym nie ma nic na temat zrównywania, czy też zmieniania płci. (…) Ten artykuł ma się nijak do rzeczywistości. Nikt nie będzie przebierał chłopców za dziewczynki i zmuszał ich do pieczenia ciasteczek. To jest obrzydliwe szyderstwo -

powiedziała Dorota Zawadzka w rozmowie z Krzysztofem Majakiem.

Skoro nikt, to czemu dzieci na zdjęciach opublikowanych na stronie Fundacji Edukacji Przedszkolnej (jw.) są przebrane? Czemu chłopiec w peruce maluje paznokcie wychowawczyni, a na innym zdjęciu robi jej makijaż? Dorota Dziamska, metodyk nauczania początkowego z Pracowni Pedagogicznej im. prof. Ryszarda Więckowskiego, zabawy „w przebieranki” uważa za odziera przedszkolaków z godności i wystawianie na śmieszność wśród rówieśników.

Takie zajęcia prowadzą do ogromnego „bałaganu” w psychice dziecka i mogą się ciągnąć za nim przez całe dorosłe życie. Takie odzieranie chłopców z godności to dla mnie przestępstwo -

mówiła Dorota Dziamska w wywiadzie dla wSumie.pl.

Czy potrzeba chłopca przebrać w perukę i spódniczkę (tak jak na załączonym zdjęciu), żeby nauczyć go tolerancji? Oczywiście, że nie. Sami pomysłodawcy poradnika zaprzeczają, jakoby to było konieczne. Mało tego, odżegnują się od takich praktyk. A zdjęcia? Mówią same za siebie.

CZYTAJ WIĘCEJ NA PORTALU WSUMIE.PL

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych