Po przeczytaniu tekstu Tomasza Lisa, w którym zachwalał napój i hotel, poczułem się nie tylko oszukany, ale również w pewien szczególny sposób poniżony. Manipulowanie człowiekiem jest bowiem uderzeniem w jego godność
- pisze na łamach "Rzeczpospolitej" ks. Artur Stopka, komentując ostatnie publikacje na portalu Tomasza Lisa.
Rzecznik archidiecezji katowickiej podkreśla również niezrozumiałą wypowiedź Tomasza Machały, który stanął w obronie swojego kolegi:
Machała twierdził, że ci, którzy nie rozumieją, dlaczego on sam pokazał się w lewisach, a Lis z napojem, nie rozumieją obecnej rewolucji w mediach, nie rozumieją związków marketerów (reklamodawców) z redakcją. „To nie tak, że ja albo Tomek Lis wystąpiliśmy w reklamach dla pieniędzy albo dla pieniędzy wyłącznie, to część czegoś większego. Nie dajemy prawa starej gwardii mówić, jakich standardów mamy się trzymać. Nie wypracowaliśmy własnych standardów i potrwa to jeszcze chwilę" – mówił
- pisze ks. Stopka.
CZYTAJ TAKŻE: Trendy, trendy... O dziennikarstwie dwóch Tomaszów. Jeszcze wiele lotu w dół przed nami, nim sięgniemy dna
Zdaniem duchownego, który był publicystą "Gościa Niedzielnego", to żenująca deklaracja:
Przyznanie się do braku standardów połączone z deklaracją, że prowadzony przez niego portal „pozostanie najbardziej progresywnym wydawcą w zakresie poszukiwania nowych modeli reklamowych", daje mieszankę, która – moim zdaniem – nie rokuje najlepiej
- czytamy w "Rz".
Ks. Stopka przestrzega jednak przed tym, by reakcje na to zachowanie nie zakończyły się na drwinach i żartach. Apeluje do głębszej refleksji nad stanem dziennikarstwa:
Rodzi się jednak podstawowe pytanie: czy tego typu poszukiwania mogą i powinny się odbywać w oderwaniu od jakichkolwiek zasad, standardów, reguł i systemów wartości? Czy standardy w tak ważnej dziedzinie ludzkiej egzystencji jak informacja i komunikacja mają być dostosowywane do rozwiązań biznesowych czy jednak powinno być odwrotnie, i to na fundamencie niewzruszonych zasad należy kształtować konkretne mechanizmy i procedury na styku redakcja – reklamodawca?
- kończy ks. Stopka.
lw, "Rzeczpospolita"
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
Uwaga!
TYLKO U NAS, w sklepie wSklepiku.pl, możesz jeszcze nabyć cztery pierwsze numery miesięcznika "W Sieci Historii"!
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/168191-ks-stopka-w-rz-o-maratonie-reklam-lisa-poczulem-sie-nie-tylko-oszukany-ale-rowniez-w-pewien-szczegolny-sposob-ponizony
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.