MEN przyznał się dwa miesiące temu, że na kampanię medialną, forsującą promującą posyłanie do szkół sześciolatków wydał ponad 5 mln zł. Portal wSumie.pl publikuje zestawienie umów zawieranych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej od początku tego roku do 20 czerwca br. Część z nich dotyczy właśnie promocji rządowego pomysłu posyłania 6-latków do szkół. Stawki przyprawiają o zawrót głowy.
Chociaż koszty renowacji mebli czy konserwacji obrazów znajdujących się w gmachu MEN również robią wrażenie, to jednak są niczym w porównaniu do kosztów związanych z promocją postulatów MEN ws. obniżenia wieku szkolnego.
Portal wSumie.pl dotarł do przykładów, które dobitnie pokazują, że resort edukacji pod kierownictwem minister Krystyny Szumilas nie cofnie się przed niczym, byle wypchnąć maluchy do szkół. A przecież dysponuje pieniędzmi polskich podatników. I nic to, że aż milion z nich podpisało się pod wnioskiem o referendum wstrzymującym reformę, a tylko nieliczni zdecydowali się posłać sześciolatki do pierwszej klasy w tym roku.
1. MEN/2013/DIP/209
Wykonawca zobowiązuje się do zakupu na rzecz Zamawiającego czasu antenowego w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych (TVP1, Polsat, TVN) oraz w stacjach radiowych ogólnopolskich i regionalnych (Pakiet 40 ESKA, Pakiet RMF 3D, Zet Barometr+), w celu przeprowadzenia kampanii informacyjno-promocyjnej dot. promocji edukacji wczesnoszkolnej (6latek w I klasie). W ramach zakupionego czasu antenowego emitowany będzie 30 sek. spot telewizyjny i radiowy. Spot reklamowy, o długości 30” (trzydzieści sekund) emitowany będzie w bloku reklamowym danej stacji telewizyjnej (łączna liczba emisji – nie mniej niż 37) oraz danej stacji radiowej (łączna liczba emisji – nie mniej niż 3695). Szczegółowy zakres kampanii reklamowej określa Mediaplan.
Koszt: 900,000.00 zł
Wykonawca: Equinox Polska
2. MEN/2013/DIP/111
Przygotowanie scenariusza oraz realizacji i produkcji spotu reklamowego, będącego elementem kampanii promocyjnej dotyczącej 6-latka, o czasie odtwarzania 30 sekund (dalej jako „Spot”), przeznaczonego do emisji w telewizji, w radiu i w Internecie.
Koszt: 130,000.00 zł
Wykonawca: Tomasz Morawski, Filip Haman TOFI Productions s.c.
3. MEN/2013/DIP/310
Przygotowanie scenariusza oraz realizacja i produkcja spotu reklamowego, będącego elementem kampanii promocyjnej dotyczącej 6- latka, o czasie odtwarzania 30 sekund, przeznaczonego do emisji w telewizji, w radiu i w internecie.
Koszt: 111,930.00 zł
Wykonawca: Jacek Kościuszko, Film Image
4. MEN/2013/DIP/672
Przygotowanie scenariusza (storyboard), realizacji i produkcji animowanego spotu reklamowego, będącego elementem kampanii promocyjnej dotyczącej sześciolatka, o czasie odtwarzania 15 sekund (dalej jako „Spot”), przeznaczonego do emisji w Internecie.
Koszt: 46,248.00 zł
Wykonawca: TVN Media sp. z o.o.
Po więcej szczegółów związanych z wydatkami MEN na promocję reformy zapraszamy na portal WSUMIE.PL
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/167668-zobacz-jak-men-roztrwonil-pieniadze-podatnikow-na-promocje-swoich-pomyslow-w-tvn
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.