Stefczyk Finanse – operator placówek Kasy Stefczyka, największej spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej oraz InPost – drugi co do wielkości operator pocztowy w Polsce – podpisały strategiczne porozumienie o współpracy.
Dzięki temu klienci obu instytucji skorzystają zarówno z szerokiej palety produktów finansowych, jak i wysokiej jakości usług pocztowo-kurierskich w jednej placówce. Tym samym rozpoczyna się proces zwiększania sieci InPost o 400 nowych punktów, co docelowo da łącznie 1700 POK na terenie całego kraju.
Do tej pory w placówkach Kasy Stefczyka konsumenci mogli skorzystać z bogatej oferty finansowej: zrealizować przekaz pieniężny lub przelew, uzyskać pożyczkę czy zakupić ubezpieczenie. Dzięki wdrażaniu nowej jakości obsługi przez kooperację Kasy z marką Stefczyk Finanse oraz współpracy z InPost, członkowie Kasy oraz pozostali klienci będą mogli teraz także w prosty, szybki i wygodny sposób m.in. nadać lub odebrać list czy paczkę.
Dzięki utworzeniu nowej marki – Stefczyk Finanse, zarówno członkowie Kasy Stefczyka, jak i konsumenci, którzy nie należą do spółdzielczego grona osób zrzeszonych w Kasie, zyskają możliwość skorzystania z szeregu nowych usług, w tym – dzięki współpracy z marką InPost – usług pocztowych. Rozszerzenie czynności dostępnych w placówkach Kasy Stefczyka o usługi pocztowe to ukłon w stronę naszych członków, ale także ukłon w stronę wszystkich tych, którzy poszukują wygodnych rozwiązań. Eliminując dyskomfort związany z koniecznością realizacji swoich spraw w różnych miejscach, chcemy zapewnić komfortowe warunki obsługi wszystkim, którzy korzystają z usług Kasy Stefczyka. Co ważne, staramy się dbać o zwiększenie dostępności usług dla osób, które z różnych powodów nie mają możliwości dotarcia do urzędów pocztowych. Teraz, przy okazji wizyty jednej z ponad 400 placówek Kasy Stefczyka, w dogodnej dla siebie lokalizacji mają możliwość skorzystania z nowoczesnych usług pocztowych.
– wyjaśnia Krzysztof Lewandowski, wiceprezes Kasy Stefczyka.
Wspólna oferta obu instytucji to także znaczne udogodnienie dla klientów InPost, którzy zyskają dostęp do bogatej oferty produktów finansowych.
Współpraca z największą spółdzielczą kasą oszczędnościowo-kredytową w Polsce to kolejny etap dynamicznej ekspansji InPost na krajowym rynku. Do końca 2013 roku udostępnimy naszym klientom około 2000 POK InPost, w których będą mogli oni skorzystać nie tylko ze standardowych usług pocztowych, ale także wykupić ubezpieczenie komunikacyjne lub majątkowe oraz doładować swój telefon. Dostępność naszych punktów w ponad 400 oddziałach Kasy Stefczyka to kontynuacja strategii mającej na celu dalsze rozszerzanie oferty InPost – tym razem o zaawansowane produkty finansowe. W ten sposób konsekwentnie ułatwiamy naszym klientom dostęp do jak największej liczby usług na poziomie jednej placówki.
– mówi Rafał Brzoska, prezes Integer.pl.
W najbliższej przyszłości obsługa pocztowa InPost prowadzona będzie w kilku wytypowanych oddziałach, docelowo zaś zostanie rozszerzona na wszystkie placówki Kasy na terenie kraju.
Kasa Stefczyka i Stefczyk Finanse
Spółdzielcza Kasa Oszczędnościowo-Kredytowa im. Franciszka Stefczyka (od 2010 roku – Kasa Stefczyka) powstała w 1993 roku. Jest największą SKOK działają w Polsce. Dzięki współpracy z nową marką – Stefczyk Finanse rozszerza zakres świadczonych usług zapewniając konsumentom szeroki dostęp do produktów finansowych, ubezpieczeniowych, a także komfort korzystania z usług pocztowych.
Kasa nawiązuje do tradycji polskiej spółdzielczości finansowej z przełomu XIX i XX wieku, zapewniając Polakom dostęp do przyjaznych usług finansowych.
Obecnie z bogatej oferty Kasy Stefczyka korzysta już blisko 900 tysięcy Polaków, którzy mają do dyspozycji ponad 400 placówek i 900 bankomatów na terenie całej kraju. Członkostwo w Kasie daje dostęp do bogatej propozycji finansowej.
Działając na rzecz swoich członków, Kasa Stefczyka w 2012 roku wypracowała zysk w wysokości 133,3 miliona złotych. Pozwoliło to wzrost kapitałów własnych rok do roku o 27% do poziomu 457 mln zł.
Strona internetowa www.kasastefczyka.pl generuje miesięcznie kilkadziesiąt tysięcy odsłon. Dzięki wdrożeniu w 2005 roku usługi e-skok członkowie Kasy uzyskali bezpośredni dostęp do konta osobistego za pośrednictwem Internetu. Kasa Stefczyka obecna jest również na najważniejszych portalach społecznościowych: Facebook, Goldenline, Google+.
Kasa obsługuje klientów indywidualnych, podmioty III sektora oraz osoby prowadzące działalność gospodarczą. O tym, że zarówno spółdzielcze ideały, jak i praktyka działania Kasy są doceniane, świadczą liczne nagrody i wyróżnienia przyznawane za osiągnięcia na polu finansów oraz za najwyższe standardy w zakresie obsługi członków.
Misją Kasy Stefczyka jest kontynuowanie działań swojego założyciela i patrona. Walka z wykluczeniem finansowym Polaków to jeden z głównych celów ruchu spółdzielczego. Zadanie to realizowane jest między innymi dzięki szeregowi projektów edukacji finansowej, skierowanych do dzieci,młodzieży
i dorosłych, a także mających na celu edukację finansową całych rodzin. Kasa Stefczyka od lat wspiera też inicjatywy z zakresu kultury i sztuki, w tym także sztuki filmowej.
Kasa Stefczyka w liczbach:
Niemal 900 tysięcy członków
Sieć ponad 400 placówek zarządzanych przez Stefczyk Finanse
Niemal 7 miliardów złotych zgromadzonych depozytów
Ponad 4,5 miliarda złotych udzielonych pożyczek
Blisko 8 miliardów złotych aktywów
Kasa Stefczyka to także część światowej społeczności unii kredytowych zrzeszonych w Światowej Radzie Unii Kredytowych (WOCCU), która pod przewodnictwem Polaka, Grzegorza Biereckiego łączy ponad 200 milionów ludzi ze 101 krajów.
Więcej informacji znajdą Państwo na stronie www.kasastefczyka.pl
InPost - Nowoczesna Poczta
InPost to największy niezależny operator pocztowy, najpoważniejszy rynkowy konkurent Poczty Polskiej, działający na skalę ogólnopolską od listopada 2006 roku. Spółka należy do Grupy Kapitałowej Integer.pl. InPost świadczy zarówno tradycyjne, jak też niestandardowe usługi pocztowe na rzecz klientów indywidualnych, biznesowych oraz instytucji z sektora publicznego. Pełna liberalizacja rynku pocztowego – obowiązująca od 1 stycznia 2013 roku – sprawiła, że InPost już na takich samych zasadach jak Poczta Polska, chociaż w znacznie bardziej atrakcyjnych cenach, świadczy pełen pakiet tradycyjnych usług pocztowych, w tym doręczanie przesyłek do 50g.
InPost dysponuje własnym zapleczem techniczno-logistycznym umożliwiającym prowadzenie działalności o ogólnopolskim zasięgu. Aktualnie firma świadczy usługi pocztowe za pośrednictwem niemal 1300 Punktów Obsługi Klienta w 340 miejscowościach na terenie całego kraju. Przesyłki doręczane są do ponad 8000 miast w Polsce. W 2012 roku spółka dostarczyła ponad 200 mln przesyłek.
Sztandarowymi usługami InPost - poza tradycyjną ofertą pocztową - są:
Paczkomaty InPost – najnowocześniejsza w Polsce usługa wysyłkowa umożliwiająca odbiór i samodzielne nadanie przesyłek 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, bez kolejek, w dogodnej lokalizacji
Power Post (poczta hybrydowa) – kompleksowa usługa łącząca funkcjonalność poczty elektronicznej oraz cechy tradycyjnych usług poligraficznych i pocztowych, umożliwiająca wysłanie listów w wersji drukowanej bez wychodzenia z domu czy biura
Outsourcing e-dokumentów, w tym obsługa e-faktur
InPost zakłada dalszą, bardzo dynamiczną ekspansję na polskim rynku pocztowo-kurierskim. Założeniem na koniec 2013 roku jest posiadanie aż 2000 placówek, dzięki czemu możliwa będzie obsługa ponad 11 tys. miejscowości w zakresie świadczenia usług dla klientów instytucjonalnych oraz 750 miejscowości, w których będzie prowadzona działalność dla klientów indywidualnych.
Plany rozwojowe InPost obejmują:
Wzrost udziałów w rynku usług pocztowo-kurierskich do 22% do końca 2013 roku
Systematyczne zwiększanie liczby doręczanych listów – przy jednoczesnym spadku wolumenu tradycyjnej korespondencji o około 5% rocznie
Konsekwentne budowanie pozycji lidera w sektorze e-commerce
Dalsza ekspansja Paczkomatów InPost na międzynarodowe rynki – rozlokowanie 16 tys. maszyn w okresie 4 lat
Komercyjny start na światowych rynkach Paczkomatów InPost
Realizacja i pozyskiwanie nowych kontraktów z instytucjami publicznymi i jednostkami samorządowymi przez InPost oraz InPost Finanse
Szybki wzrost liczby dostarczonych przesyłek – z 28,1 mln w 2008 roku do ponad 200 mln w 2012 roku – pozwala stawiać przed firmą bardzo ambitne plany, w tym konsekwentne dążenie do pozycji lidera na polskim rynku usług pocztowo-kurierskich. Bieżącym celem jest obsługa jak największej liczby miejscowości w całym kraju.
Największy niezależny operator pocztowy InPost to laureat licznych nagród, m.in.:
Czterokrotnie nagrodzona w międzynarodowym konkursie World Mail Awards: w 2013 w kategorii: ‘Obsługa Klienta’, w 2011 roku w kategoriach: ‘E-commerce’ oraz ’Innowacje’, natomiast w 2010 w kategorii ‘Wzrost’.
W 2013 roku miesięcznik Nowy Przemysł i portal Wnp.pl uznały spółkę InPost godną miana: „Ten, który zmienia polski przemysł”.
W 2013 roku InPost, dzięki głosom konsumentów, otrzymał tytuł „Superbrands Created in Poland 2013” w kategorii „Dostawcy mediów i usług”. To prestiżowe wyróżnienie - przyznane po raz pierwszy w historii konkursu – otrzymały wyłącznie marki stworzone w Polsce.
W 2008 roku laureat konkursu ‘Teraz Polska’. Powtórne wyróżnienie godłem ‘Teraz Polska’ spółka otrzymała w 2009 roku.
W 2008 roku laureat Medalu Europejskiego – w ramach konkursu organizowanego przez Business Centre Club oraz Urząd Komitetu Integracji Europejskiej – za najwyższe standardy jakości w biznesie i zarządzaniu firmą.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/167168-docelowo-400-nowych-punktow-inpost-w-placowkach-stefczyk-finanse
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.