W pierwszej połowie roku przychody Agory- właściciela "Gazety Wyborczej" – spadły o ponad 5 proc. rok do roku i wyniosły 533,7 mln zł. Spółka zanotowała też 0,8 mln zł straty netto, wobec 0,3 mln zł straty w tym samym okresie ubiegłego roku – poinformował portal Wirtualne Media.


Jak informuje branżowy portal na niższe przychody spółki złożyło się kilka czynników - spadek o ponad 15. proc. wpływów ze sprzedaży reklam jak również. niższe o blisko 15 proc. przychody ze sprzedaży wydawnictw.

Wzrosły natomiast przychody z pozostałej sprzedaży - usług poligraficznych, dystrybucji filmowej i sprzedaży biletów w kinach sieci Helios (w sumie ponad 28 proc. w skali roku). Agora zanotowała tez niższe niż przed rokiem koszty operacyjne (529,7 mln zł). 

Koszty operacyjne netto Agory wyniosły w I połowie br. 529,7 mln zł, o 6,1 mniej niż rok wcześniej.

To głównie efekt działań restrukturyzacyjnych w spółce, w tym zwolnień grupowych prowadzonych jesienią ub.r. - koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników zmalały o 10,4 proc, o 28,2 proc. ograniczone zostały wydatki na reprezentację i reklamę - przede wszystkim w segmentach prasy codziennej, czasopism i radia.

- informują Wirtualne Media. 

EBITDA (zysk przed potrąceniem odsetek od kredytów, podatków i amortyzacji) wzrosła do 54 mln zł. Agora zakończyła I połowę roku stratą netto na poziomie 0,8 mln zł.


W pierwszym półroczu Agora ponad 46 proc. przychodów osiągnęła w segmencie prasy codziennej, prawie 20 proc. w kinach, nieco ponad 14 proc. w sektorze reklamy zewnętrznej, a nieco ponad 10 proc. w internecie. Bilans spółki w II kwartale roku pokazuje, że jej przychody spadły o 4 proc. (w porównaniu z ubiegłym rokiem) i wyniosły 271,9 mln zł. Z kolei zysk netto wyniósł 0,6 mln zł.

- poinformowała Agora w raporcie. Agora odnotowała też spadki w zakresie przychodów ze sprzedaży egzemplarzowej "Gazety Wyborczej". Wyniosły one 25 mln co oznacza spadek o prawie 4 proc., a z reklam 38,5 mln zł (spadek o 33,3 proc.). Spadły też przychody z prasy bezpłatnej, ze sprzedaży reklam wyniosły 6 mln zł (spadek o 18,9 proc.). Wpływy bezpłatnego dziennika "Metro" z ogłoszeń były niższe o 30 proc. niż przed rokiem.

Jak podała spółka w II kw. 2013 r. "GW" miała średnie rozpowszechnianie płatne na poziomie 225 tys. egz. co oznacza spadek o 12,7 proc.
Spadły też przychody z czasopism o 37,6 proc., a z segmentu radiowego o 13,3 proc.
Przychody segmentu internetowego Agory to 29,8 mln zł, w tym przychody z reklam internetowych - 24,2 mln zł, a ze sprzedaży ogłoszeń w wortalach - 4,1 mln zł.

Agora poinformowała też, że obniżyła prognozę dla rynku reklamy w dziennikach na 2013 rok. Zdaniem analityków spółki jego wartość zmniejszy się o 24-27 proc., a nie jak wcześniej zakładano o 22-25 proc.

ansa/wirtualnemedia/press.pl/