Jeśli czasem przenosimy akcent na lifestyle, to jeszcze nie znaczy, że głupiejemy. Intuicja dziennikarska polega też na tym, że się potrafi odczytać oczekiwania odbiorców. Dlatego nie mam wyrzutów sumienia - mówi w rozmowie z Gazeta Wyborczą Kamil Durczok redaktor naczelny "Faktów TVN".
Durczok w wywiadzie mówi także:
- o tym, dlaczego w Faktach jest coraz mniej poważnych tematów, a coraz więcej tzw. infotainmentu:
To, co większość krytyków uznaje za infotainment, jest tak naprawdę stosowaniem kolejnych nowości - realizacyjnych, koncepcyjnych i technicznych. To ten sam świat, ta sama polityka, ta sama rzeczywistość, tyle że wcześniej pokazywana bardziej prymitywnie i siermiężnie. (…) Ostatnie lata to rzeczywiście większe przeniesienia akcentów z tego, co doniosłe, ważne i powszechne, na to, co interesujące, ciekawe, czasem ciekawostkowe.
- o tym, dlaczego w doborze tematów nie kieruje się badaniami:
Po 20 latach w dziennikarstwie znacznie skuteczniejszym narzędziem wydaje mi się własna intuicja. Badania często mają charakter deklaratywny. Przykładem jest tematyka zagraniczna. We wszystkich badaniach widzowie deklarują, że chcą więcej informacji ze świata. Ale jak je zaczynamy serwować, to momentalnie spada oglądalność.
- o tym, dlaczego zamiast relacjonować rewolucję w Egipcie, redakcja zdeydowała się wpisac w informacyjny pościg wokł narodzin Royal Baby:
Nie mam poczucia, że potraktowaliśmy "drugie powstanie egipskie" po macoszemu.Relacjonowaliśmy je bardzo solidnie. A Maciek był już zajęty w Londynie przygotowaniami do najważniejszych narodzin ostatnich lat. Widząc jak dziś na punkcie Royal Baby oszalał cały świat, mam lekko bezczelne podejrzenia, że podjęliśmy słuszną decyzję.(…) Intuicja dziennikarska polega też na tym, że się potrafi odczytać oczekiwania odbiorców. Dlatego nie mam wyrzutów sumienia. Prywatnie nie bardzo rozumiem gorączkę przedporodową, która ogarnęła pół świata. Ale trudno, żebym odmawiał innym prawa do ekscytowania się tym tematem.
- o tym, dlaczego uważa, że Fakty powinny być programem autorskim, a nie obiektywnym:
Obiektywizm albo w mediach zanika, albo w ogóle nigdy nie istniał. To termin potrzebny głównie telewizji publicznej, która długo uznawała, że obiektywizm to pokazanie stanowiska wszystkich partii
- mówi szczerze Kamil Durczok Gazecie Wyborczej.
źródło: wyborcza.pl/Wuj
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/162997-dlaczego-fakty-tvn-powinny-byc-autorskie-a-nie-obiektywne-skromny-jak-zawsze-kamil-durczok-przedklada-wlasna-intuicje-nad-rynkowe-badania
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.