Jak czytamy na stronie internetowej banku PKO BP w Internecie pojawiły się fałszywe e-maile z prośbą o odczytanie wiadomości przesłanej przez Bank. Nadawca prosi o kliknięcie w odnośnik przekierowujący do fałszywej strony z prośbą o zalogowanie i podanie kodów z karty kodów.
Taki e-mail dotarł też do naszej redakcji. Czytamy w nim:
Szanowny kliencie,
Twój dostęp online jest tymczasowy zablokowane.
Aby przywrócić dostęp, należy sprawdzić kilka informacji
Adres nadawcy jest w oczywisty sposób fałszywy. Bank ostrzega:
Informujemy, że PKO Bank Polski nie jest autorem tych wiadomości, zostały one wysyłane przez osoby podszywające się pod Bank. Przypominamy o zachowaniu ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych.
Podkreślamy, że Bank nigdy nie prosi o przekazywanie jakichkolwiek danych drogą mailową. Prosimy nie odpowiadać na tego typu maile, nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać danych osobowych, loginu i haseł do konta, kodów jednorazowych jak również danych dotyczących karty płatniczej - PINu, kodu CVV.
Jeżeli skorzystałeś z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podałeś jakiekolwiek dane na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy - skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod jednym z numerów: 801 307 307, 801 3PKOBP (numer dla dzwoniących w kraju) lub +48 81 535 60 60 (numer dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych).
Wypada docenić szybką reakcję banku.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/160704-pko-bp-ostrzega-uwazaj-na-falszywe-e-maile
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.