TAK TO DZIŚ OPISUJĄ:
Oświadczenie Zarządu Polskiego Radia S.A. w sprawie publikacji prasowych, dotyczących akcji Programu 3 - "Orzeł może”
W związku z publikacjami prasowymi, dotyczącymi akcji społecznej Programu 3 Polskiego Radia S.A. "Orzeł może” zawierającymi informacje nieprawdziwe, celowo zmanipulowane oraz poddające w wątpliwość intencje inicjatorów przedsięwzięcia Zarząd Spółki uznaje je za niezwykle szkodliwą próbę wciągnięcia publicznego nadawcy w doraźną walkę polityczną. Jako medium realizujące ustawowe zadania i kierujące swoją ofertę do wszystkich Polaków taka sytuacja jest nie do zaakceptowania i spotyka się z naszym zdecydowanym sprzeciwem.Zarówno w zamierzeniach pomysłodawców akcji, jak i podczas jej realizacji nie było, nie ma i nie będzie żadnych odniesień politycznych. Podstawowym celem akcji społecznej "Orzeł może” jest bowiem uświadomienie Polakom, że mają powody do dumy ze swoich osiągnięć, optymizmu i wiary we własne możliwości. Miesięczny cykl audycji na antenie Trójki, w który, poza dziennikarzami stacji, zaangażowani są przedstawiciele świata sztuki, kultury i nauki ma charakter stricte programowy i jest jedną z propozycji dla słuchaczy Polskiego Radia. W naszym głębokim przekonaniu akcja ta w pełni wpisuje się w misyjną działalność publicznego nadawcy, w utrwalanie i propagowanie szacunku dla tradycji oraz budowanie społecznie pozytywnych zachowań.
Zarzuty, że w jej ramach Polskie Radio angażuje się w jakąkolwiek "kampanię polityczną” są niczym nieuzasadnione i wypaczają pozytywne przesłanie inicjatorów przedsięwzięcia. Chcemy przy tym podkreślić, że akcja „Orzeł może” finansowana jest w dużej mierze ze środków sponsorskich oraz ze środków przeznaczonych na promocję programu pochodzących z przychodów własnych Polskiego Radia S.A., w tym głównie ze sprzedaży czasu reklamowego i środków sponsorskich z tzw. odpisów sponsorskich, trafiających do budżetów poszczególnych anten, wydatkowanych zgodnie z przepisami obowiązującymi Spółkę w zakresie finansowania nadawców publicznych.
Zarząd Polskiego Radia S.A. zdecydowanie wspiera zespół Programu 3, realizujący autorski pomysł programowy i dołoży wszelkich starań, aby, propagująca pozytywne wartości akcja "Orzeł może" została zrealizowana zgodnie z przyjętymi założeniami i uroczyście zakończona 4 czerwca br.
Zarząd Polskiego Radia S.A.
A TAK BYŁO:

Jak widać nie wystarczyło, że Trójka radia publicznego zaangażowała się w promocję i organizację wyraźnie politycznej, proprezydenckiej akcji "Orzeł może". By hołd był pełny, by nikt nie miał wątpliwości kto rządzi mediami, doszło w finale tego marszu, do złożenia publicznego aktu poddaństwa. Wydarzenie jakie mogliśmy obserwować nie ma odpowiednika w historii polskich mediów. Chyba tylko w PRL media tak nisko i bezwstydnie, a jednocześnie oficjalnie, bez krępacji, kłaniały się władzy w pas.
Zaczął prezydent - od podziękowania radiowej Trójce za organizację jego politycznej imprezy.
Magdalena Jethon, szefowa radiowej Trójki, stała obok prezydenta na tym wyraźnie politycznym wiecu. Dziękowała wylewnie parze prezydenckiej. Wszystko zgodnie z zasadą władza mediom - media władzy.
Niestety, prezes Polskiego Radia Andrzej Siezieniewski również był w tym gronie. Wspólnie wręczyli Komorowskiemu... zegarki z orłem.
Czy statut Polskiego Radia przewiduje fundowanie prezentów urzędującym politykom?
Czy media publiczne powinny współorganizować akcje wspólnie z tak partyjnie zaangażowanymi mediami jak "Gazeta Wyborcza"? Jarosław Kurski, przedstawiony jako redaktor naczelny "GW" (co chyba oznacza degradację Adama Michnika) nie czuł się skrępowany i również wziął udział w złożeniu tego hołdu lennego.
Jak było widać w relacji telewizyjnej frekwencja nie dopisała. Tyle osób gromadzi pierwszy lepszy grill sąsiedzki. Nawet obietnica wspólnego zeżarcia orła nie pomogła. Na końcu uroczyście odsłonięto tego czekoladowego potworka. Zdaniem prezydenta to symbol obecnej Polski. Wypada się zgodzić.
Czysty Bareja. A w telewizji pewien pan profesor apeluje o tolerancję dla zżerania orła. Ok, OK, akurat tolerancję mamy. Nie takie dziwactwa Polska przeżyła.
A co do finansowania akcji to tak było naprawdę:
gim
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tylko wSklepiku.pl do nabycia: Kubek wPolityce.pl
Elegancki kubek z logotypem wPolityce.pl i specjalnie wykonanym rysunkiem znakomitego artysty Andrzeja Krauzego.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/158189-czy-mozna-zlozyc-prezydentowi-hold-dac-mu-zegarek-kupiony-za-nie-swoje-peniadze-i-dowodzic-ze-nie-bylo-w-tym-odniesien-politycznych-mozna
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.