Roberto de Mattei, włoski historyk: PRESJA MA SENS. To, co się zdarza w historii, to owoc ludzkich wyborów

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
PAP/EPA
PAP/EPA

Weekendowa "Rzeczpospolita" publikuje wywiad Beaty Zubowicz z Roberto de Mattei, włoskim historykiem. Pada w nim kilka zdań, które warto odnotować - bo dodają otuchy. Opisując zagrożenia stojące przed instytucją rodziny, de Mattei stwierdza:

Rodzina zmienia się wskutek pewnych projektów. Rozwój historyczny jest bowiem rezultatów wyborów ideologicznych i politycznych. Przemian społecznych nie można traktować tak jak procesów naturalnych. Naturalnym procesem jest bieg rzeki w stronę morza, burza czy wybuch wulkanu. Tym zdarzeniom nie jesteśmy w stanie zapobiec. Ale to, co się zdarza w historii, to już owoc ludzkich wyborów. Model rodziny się zmienił dlatego, że począwszy od rewolucji 1968 roku znaczenie tradycyjnej rodziny jest podważane.

Włoski historyk doódaje, że autorami projektu są "różne ideologiczne lobbies", które negują fakt istnienia naturalnego, a więc chrześcijańskiego porządku:

Według mnie tej szkodliwej ideologii [gender] należy się z całą mocą przeciwstawić, prezentując odmienny punkt widzenia, odmienne zasady, wartości i inną wizję człowieka.

I co ważne:

Presja ma sens. Taka, jaką mogą wywrzeć demonstranci w Paryżu, presja katolików, Kościoła, wszystkich tych, którzy bronią prawa naturalnego. Myślę, że silna presja społeczna, ale także presja intelektualna może powstrzymać zmiany, które zmierzają do wywrócenia do góry nogami dotychczasowego porządki.

Na pytaniem czy to naprawdę możliwe, de Mattei odpowiada:

Z pomocą Boską, tak.

Ale przede wszystkim - trzeba działać, trzeba się ruszyć!

CZYTAJ TAKŻE: Gigantyczny marsz przeciw "małżeństwom dla wszystkich". Setki tysięcy ludzi na ulicach Paryża. Największa manifestacja od blisko 30 lat

Autor

Budzimy się wPolsce24 codziennie od 7:00 rano Budzimy się wPolsce24 codziennie od 7:00 rano Budzimy się wPolsce24 codziennie od 7:00 rano

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych