Na łamach "Rzeczpospolitej" Dominik Zdort odniósł się do reklamy jednej z sieci komórkowych, w których wykorzystano wizerunek Lenina. Publicysta widzi w tym coś więcej niż powód do oburzenia:
Fakt, że firma, która pragnie trafić do młodego klienta, używa wizerunku Włodzimierza Iljicza, aby się beztrosko promować, to dowód na to, iż założyciel Związku Sowieckiego nie ma opinii postaci złowrogiej
- pisze Zdort.
Jakie wnioski wysuwa na tej podstawie? Bardzo krytyczne wobec polskiego systemu edukacji i młodego pokolenia Polaków:
Taka opinia to gorzki dowód, że w ciągu ostatnich 25 lat, tworząc nowego kapitalistycznego człowieka, wychowano pokolenie historycznych analfabetów. To także dowód na to, jak bardzo zaniedbano w Polsce edukację historyczną. To kolejny kamyczek do ogródka rządu Donalda Tuska, który przygotował reformę edukacji ograniczającą zakres nauczania historii
- ocenia publicysta.
I puentuje, przekonując, że trzeba sprzeciwiać się takim akcjom - choćby po to, by prawda historyczna dotarła do niektórych z tego pokolenia:
Skoro mamy do czynienia z powszechną historyczną ignorancją, to czy warto kruszyć kopię o jednego Lenina z reklamy? Moim zdaniem warto. Dzięki protestom, jakie wywołał mały rysunkowy wódz wielkiej rewolucji, być może choć część Polaków się dowie, że był on jednym z największych zbrodniarzy w dziejach
- kończy Zdort.
Całość tekstu można przeczytać w "Rzeczpospolitej".
lw
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/148189-dominik-zdort-o-leninie-w-reklamie-sieci-komorkowej-gorzki-dowod-ze-w-ciagu-ostatnich-25-lat-wychowano-pokolenie-historycznych-analfabetow
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.