Wiosną 2013 r. rozpocznie emisję Telewizja Republika - całodobowy kanał publicystyczno-informacyjny nadawany na żywo. Redaktorem naczelnym został Bronisław Wildstein - poinformowano na piątkowej konferencji prasowej.

Telewizja ma być dostępna w sieciach kablowych, na platformach satelitarnych i w internecie; dostęp do telewizji będzie możliwy po opłaceniu abonamentu.

Chyba każdy nieuprzedzony obserwator naszej sceny medialnej może skonstatować, że główny przekaz medialny jest bardzo jednorodny, żeby nie powiedzieć: jednolity

- powiedział na konferencji Wildstein. Zaznaczył, że Telewizja Republika będzie tworzyć alternatywę dla dominującego przekazu. Wyjaśniając nazwę, powiedział, że tworzący telewizję są republikanami.

Telewizja ma nadawać całą dobę. Oprócz serwisów informacyjnych i publicystyki znajdą się w niej także m.in. magazyny śledcze, kulturalne, historyczne.

To będzie telewizja interaktywna, będziemy odpowiadać na potrzeby, wyzwania chwili i na oczekiwania odbiorców

- powiedział Wildstein.

Wśród założycieli i twórców telewizji są: Tomasz Sakiewicz (wiceprezes ds. marketingu i rynku abonenckiego), Rafał Ziemkiewicz, Ewa Stankiewicz (dyr. artystyczny), Piotr Lisiewicz, Joanna Lichocka, Anita Gargas, Cezary Gmyz, Tomasz Terlikowski, Dorota Kania, Paweł Lisicki, Katarzyna Gójska-Hejke.

Telewizja Republika to produkt spółki Telewizja Niezależna S.A. Jak powiedział prezes spółki Piotr Barełkowski, na podstawie badań sondażowych można założyć, że abonament telewizji wykupi od 600 tys. do 800 tys. osób.

Nie będziemy bardzo drogim kanałem, dlatego że liczymy na dużą liczbę abonentów. Liczymy, że w 2013 r. z przychodów abonamentowych uda się dużą część budżetu stacji zbilansować

- powiedział. Jak mówił, kwota abonamentu będzie się różniła w zależności od operatora telekomunikacyjnego i będzie w granicach "od paru złotych do paru złotych więcej".

Dodał, że środki na inwestycję pochodzą z kapitału spółki Telewizja Niezależna S.A. oraz od kilkunastu inwestorów prywatnych. Środki zostaną wprowadzone do spółki przez emisję niepubliczną akcji na NewConnect w lutym 2013 r. Zaznaczył, że do końca 2013 r. akcjonariusze planują wydać na uruchomienie kanału 4-5 mln zł.

Barełkowski zapowiedział, że wniosek o koncesję na nadawanie zostanie złożony zaraz po Nowym Roku.

kim, PAP