To nadesłany nam przez jednego z Czytelników fragmentu wywiadu z prezydentem "Newsweeka International" Peterem J. Luffmanem opublikowanego w miesięczniku Press nr 7 z 1997 roku. Na czerwono zaznaczono odpowiedź na pytanie "Dlaczego Newsweek nie ma swego wydania internetowego?". To co miał Luffman do przekazania w tej kwestii jest znamienne w kontekście właśnie ogłoszonego zakończenia wydawania tego tygodnika na papierze i przejścia tylko do internetu.
W USA nastąpiło zresztą w ciągu ostatnich dwóch lat zahamowanie pędu do wydawania internetowej edycji czasopism. Teraz za szczęśliwców uważa się tych, którzy nie mają wydania w Internecie
stwierdził.
Mija dokładnie 15 lat od wypowiedzenia tych słów, a "Newsweek" papierowy znika z rynku. Wcześniej został kupiony przez... portal internetowy.
Wniosek? Bardzo ostrożnie trzeba podchodzić do wszelkich branżowych mądrości. I tak np. warto by może odnieśli się do swoich proroctw ci, którzy z taką pewnością siebie prognozowali iż tygodnik "Uważam Rze" nie znajdzie miejsca na rynku? A może ich "fachowość" polega na pilnowaniu przewagi lewicowo-liberalnej w mediach? Sam "Press" ma na tym ostatnim polu dość spore zresztą osiągnięcia. Wszystkie inicjatywy lewicowe, choćby najbardziej nieudane, spotykają się tam z zachwytem, każde zaś przedsięwzięcie nieco bardziej na prawo natychmiast jest brutalnie atakowane. Do otwartego odstraszania reklamodawców włącznie.
Cóż, należy więc dalej robić swoje. Rosnące zasięgi mediów niezależnych pokazują, ze to słuszna droga.
gim
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/142840-jak-widac-na-zalaczonym-obrazku-bardzo-ostroznie-trzeba-podchodzic-do-wszelkich-branzowych-madrosci-i-robic-swoje
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.