(ZA)RZĄD sam się wyżywi - 100 dni prezesa Karnowskiego. "Od osoby zarabiającej około 1 mln zł rocznie oczekuje się wizji rozwoju"

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź

Portal infokolej.pl przygotował obszerne podsumowanie 100 dni urzędowania nowego prezesa PKP S.A. Jakuba Karnowskiego. My również dokonaliśmy takiej oceny, ponieważ pierwszy okres pokazuje, jaka będzie dalsza kadencja oraz jakie podejście do branży ma nowy prezes.

Jednym słowem określając owe 100 dni można powiedzieć, że były ono „nijakie”. Od osoby zarabiającej około 1 mln zł rocznie oczekuje się wizji rozwoju branży a na pewno Grupy PKP oraz dużej determinacji i kompetencji w należytym prowadzeniu spraw. W zamian za to mamy wbrew regułom ekonomii wprowadzenie dodatkowego szczebla zarządzania pod nazwą „pełnomocnicy Zarządu”. Ta nowa struktura polega na tym, że dotychczasowi członkowie Zarządu (dotyczy to PKP S.A., PKP Cargo, PKP Energetyka, PKP Intercity) zostali zastąpieni nowymi o wiele lepiej opłacanymi ludźmi z bankowości a oni w zamian otrzymując te same uposażenia zostali tzw. pełnomocnikami Zarządu. Na czym właściwie polega ta nowa struktura zarządzania? Polega ona mianowicie na tym, że i tak dotychczasowi członkowie Zarządu będą wykonywali taką samą pracę jak do tej pory a nowi członkowie Zarządu utworzą tzw. „wyższy (lepszy) szczebel zarządzania” idąc jakby za słowami Jerzego Urbana, który mówił, że rząd sam się wyżywi.

Po to, aby pomóc panu, Karnowskiemu w jego misji sugerujemy, aby jak najszybciej przygotował efektywną i pro-rozwojową strategię rozwoju opartą o siedem filarów:

Filar I: Infrastruktura domeną państwa

Filar II: Stawki dostępu jako narzędzie realizacji polityki transportowej państwa

Filar III: UTK jako silny regulator rynku

Filar IV: Czyste dworce kolejowe

Filar V: Koleje Dużych Prędkości (KDP)

Filar VI: Podmioty kolejowe jako nowoczesne spółki funkcjonujące na konkurencyjnym rynku

Filar VII: Finansowanie kolei – fundusze unijne i rynek kapitałowy

Na koniec życzymy, aby kolejne 100 dni było o wiele lepsze, bo polska kolej zasługuje na rozwój i należyte jej docenienie w systemie transportowym Polski.

Za: nakolei.pl

Autor

Na chłodne dni... ciepłe e-booki w prezencie! Sprawdź subskrypcję Premium wPolityce.pl   Sieci Na chłodne dni... ciepłe e-booki w prezencie! Sprawdź subskrypcję Premium wPolityce.pl   Sieci Na chłodne dni... ciepłe e-booki w prezencie! Sprawdź subskrypcję Premium wPolityce.pl   Sieci

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych