Jak podaje "Rzeczpospolita", już ok. 25 proc. słuchaczy Radia Maryja, które w sobotę świętuje 20. rocznicę powstania, ma wyższe wykształcenie. W 2001 r. takich osób było ok. 9 proc., a w 2006 r. – 13,5 proc. Tak wynika z badań Radia Track prowadzonych przez Millward Brown SMG/KRC.

Według wielu ekspertów wzrost słuchalności wśród osób z wyższym wykształceniem jest spowodowany ujednoliceniem przekazu w innych mediach:

Wzrost liczby ludzi z wyższym wykształceniem wśród słuchaczy jest reakcją na psucie się informacji w mediach liberalno-lewicowych, ich nachalną propagandę oraz brak rzetelnych źródeł informacji. Ludzie na pewnym poziomie intelektualnie sięgają po różne media, by wyrobić sobie opinię.

- mówi "Rz" prof. Andrzej Szpociński, socjolog z Civitas Christiana.

Wyniki badania Millward Brown SMG/KRC  przeczą opinii, że wśród słuchaczy rozgłośni o. Rydzyka przeważają osoby niewykształcone. 46 proc. słuchaczy ma wykształcenie średnie, ok. 16 proc. zawodowe, a 12 proc. – podstawowe.

Radio Maryja zajmuje piąte miejsce wśród stacji radiowych pod względem tzw. czasu słuchania z wynikiem 2,15 proc. (z czasu, jaki słuchacze poświęcili wszystkim stacjom, taki procent przypadł na toruńską rozgłośnię).

Bar, źródło: "Rzeczpospolita"