ODNALEZIONA NIEZWYKŁA NARRACJA O POLSKIEJ SILE. "To pozwoliło rodakom kultywować pamięć o kraju"

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
Fot. Eryk Mistewicz, prawa zastrzeżone, kopiowanie za zgodą redakcji
Fot. Eryk Mistewicz, prawa zastrzeżone, kopiowanie za zgodą redakcji

W najnowszej książce „Marketing narracyjny. Jak budować historie, które sprzedają” (Wyd.Helion/OnePress 2011) Eryk Mistewicz publikuje plakat w języku polskim z lat 30. poprzedniego wieku, który odnalazł u bukinistów we Francji i zdygitalizował udostępniając czytelnikom.

Plakat publikowany w książce służy Mistewiczowi do pokazania siły przekazu patriotycznego poprzez opowieść, historię Polski.

Autor przekonuje, że od 20 lat Polska traci swoje szanse, nie jest  w stanie budować wizerunku swojego kraju w innych krajach a kolejne wydarzenia sprawiają, że inne kraje zarządzające lepiej swoim wizerunkiem opowiadają swoją historię i relatywizują pozycję Polski. Jako przykład Mistewicz podaje filmy Rosjan "1612" i superprodukcję opowiadającą w inny sposób II wojnę światową „Walkirię”.

Mistewicz twierdzi, że Polska straciła mit „Solidarności”, który także przejęli inni opowiadając na swój sposób naszą historię. Przegraliśmy swoją opowieść. Nie potrafimy dbać o swoją tożsamość narracyjną.

Dlatego tak ciekawy jest odnaleziony przez autora i publikowany w „Marketingu narracyjnym” plakat. Historia Polski została przedstawiona w formule komiksu, łatwiej przyswajanego przez imigrantów przybywających do Francji w latach 20. i 30. ubiegłego wieku. Sponsorem jest wytwórnia czekolady Delespaul Havez.


Do dziś w rejonie Lille (Nord Pas-de-Calais) mieszka pół miliona osób o polskich korzeniach. Ich tożsamość była wzmacniana właśnie takimi narracjami przedstawianymi w komiksach, pokazujących historię Polski, momentów chwały i potęgi Polski. Takie też materiały pozwoliły im kultywować pamięć o swoim kraju.

Potrafiliśmy opowiadać o sile i chwale Polski w latach 30. ubiegłego wieku. Potrafiliśmy opowiadać fantastyczne historie wzmacniające naszą tożsamość. A dziś?

***

Najnowsza książka Eryka Mistewicza „Marketing narracyjny. Jak budować historie, które sprzedają”, z której pochodzi publikowany przez nas materiał dla pierwszych 30 czytelników portalu wPolityce.pl ze zniżkowym kodem promocyjnym 2BCC6A-1652DD-H do wykorzystania w sklepie wydawcy NA TEJ STRONIE.

Więcej informacji o książce, która już stała się bestsellerem na stronie: http://www.marketingnarracyjny.pl

 

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych